مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از آغاز فعالیت ۶۰ پایگاه سنجش سلامت برای پایش و غربالگری سلامت ۱۲۰ هزار نوآموز تهرانی خبر داد.

به گزارش آماج خبر؛ علیرضا کریمیان در مراسم افتتاح طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان که در دبستان دخترانه رازی منطقه ۳ آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد با بیان اینکه هر سال اوایل تابستان کار بزرگی توسط آموزش و پرورش شکل می‌گیرد که باید بیشتر به آن بپردازیم گفت: سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان کار بزرگی است که دستاوردهای ارزشمندی دارد و در آینده کودکان اثرگذار است.

 

 

وی افزود: راه پیشرفت در هر کشوری از مسیر نیروی انسانی می‌گذرد و به عنوان شاخصی در امر توسعه و پیشرفت اثرگذار است.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه بهترین دوران برای توجه به تربیت، دوران کودکی است و باید به دوران ابتدایی توجه ویژه شود اظهار کرد: کودکان قبل از ورود به مدرسه در پایگاه‌های سنجش تحت ارزیابی قرار گرفته و مسیری برای آنها مشخص می‌شود تا بتوانند در دوران تحصیل طی مسیر کنند.

 

 

کریمیان ادامه داد: ممکن است برخی دانش آموزان شرایط خاصی داشته باشند. اگر دانش آموزی دچار آسیب و معلولیتی باشد به حال خود رها نمی‌شود و برای او امکانات تحصیل را فراهم کرده و تلاش می‌کنیم جلوی افت کیفیت تحصیلی اش را بگیریم.

 

 

وی با اشاره به اینکه ما به عنوان مشاوری امین در پایگاه‌های سنجش ایفای نقش می کنیم گفت: حدود ۶۰ پایگاه سنجش سلامت در تهران فعالیت کرده و ۱۲۰ هزار نوآموز را مورد سنجش قرار می دهیم.

 

 

 

  • نویسنده : آیناز آقایی