یادواره سرداران و ۳۰۰ شهید بخش مرکزی قم همزمان با ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) شهر قنوات برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار آماج به نقل از خبرگزاری بسیج از قم، مراسم یادواره سرداران، فرماندهان و ۳۰۰ شهید بخش مرکزی قم با حضور آیت‌الله «سید محمد سعیدی» نماینده، ولی فقیه در استان قم، «مرتضی حیدری» فرماندار قم و جمعی از فرماندهان سپاه و خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس، در حسینیه فاطمه الزهرا (س) شهر قنوات برگزار شد.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام «رضا کرمی‌پور» امام جمعه بخش مرکزی قم با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره زنده نگهداشتن یاد شهدا، اظهار داشت: خون شهدای انقلاب اسلامی به هدر نرفته است و آن‌ها بودند که به قیمت خون خود آبروی اسلام، قرآن و استقلال مملکت را حفظ کردند و حرکتی که آن‌ها در این انقلاب از خود نشان دادند در طول تاریخ بی‌نظیر بوده است.

 

 

همچنین در این یادواره «تقی رضایار» از فرماندهان دوران دفاع مقدس، با اشاره به سخن امیرمؤمنان امام علی (ع) عنوان کرد: قرآن نوری است که چلچراغ‌هایش خاموش نمی‌شوندو چراغی است که شعله‌اش، فروکش نمی‌کند. دریایی است که به ژرفایش نمی‌توان رسید و شاهراهی است که پیمودنش آدمی را به گمراهی نمی‌کشاند. قرآن، معدن ایمان و کانون آن است. قرآن چشمه‌های دانش و دریا‌های آن، بوستان‌های عدل و آبگیر‌های آن، پایه‌های اسلام و بنیان آن و درّه‌های حق و دشت‌های آن است.

 

 

وی در مورد جایگاه خانواده شهدا در جامعه گفت: عنوان خانواده شهید در اجتماع یک عنوان افتخارانگیز است. امروز شما خانواده‌های شهدا با دل سرشار از ایمان و خوشنودی از شهادت فرزندانتان، ثابت کرده‌اید که درجامعه ما شهادت، خسارت نیست.

 

در این یادواره از والدین شهید «رضا هاشمی»، مادر شهید «علی علیزاده»، همسر و فرزند شهید «محمد بنی‌کریمی» و فرزند شهید «فیروز کریمی» تقدیر شد.

 

 

  • نویسنده : محمد جواد محمدی
  • منبع خبر : بسیج قم