مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: بیش از ۵ هزار آثار تاریخی در این استان وجود دارد که تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ مورد از آن‌ها ثبت ملی شده است

عطا حسن پور اظهار داشت: تعداد ۸۴۲ هزار و ۵۶۸ گردشگر از ۱۶ اسفندماه تا نهم فروردین از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و توریستی لرستان بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۷۶ هزار و ۶۳۹ نفر از جاذبه‌های تاریخی و ۳۵۱ هزار و ۷۵۴ نفر از جاذبه‌های طبیعی لرستان بازدید کرده‌اند، افزود: ۱۲۳ هزار و ۱۷۸ نفر از موزه‌ها، ۴۷ هزار و ۴۰۰ نفر از دست‌سازها، ۱۴۲ هزار و ۱۰ نفر از جاذبه‌های مذهبی و ۱۵۸۷ نفر از جاذبه‌های تفریحی بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به پذیرش ۵۵ هزار و ۶۳۴ نفر در مراکز اقامتی این استان عنوان کرد: ۱۶ هزار و ۵۴ نفر در هتل‌ها، ۱۹۱۹ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۶ هزار و ۸۷ نفر در مهمان‌پذیرها، ۵ هزار و ۸۴۲ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۲۴ هزار و ۵۰۳ نفر در خانه‌های مسافر و ۱۶۴ هزار و ۳۵۸ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری اقامت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۹۱۶ نفر روز گذشته در لرستان اقامت داشتند، بیان کرد:‌ ۷۸ هزار و ۵۱۳ نفر نیز از جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان بازدید داشتند.

حسن‌پور با اشاره به اینکه ۲۲ هتل با ظرفیت یک‌هزار و ۴۰۰ تخت در لرستان آماده خدمت به مسافران است، گفت: یک متل با ظرفیت ۵۰ تخت، ۱۳ مهمان‌پذیر با ظرفیت ۴۴۰ تخت، پنج مجتمع اقامتی با ظرفیت ۱۸۰ تخت، خانه‌های مسافر با ظرفیت ۲۰۰ نفر و همچنین هشت اقامتگاه بوم‌گردی مجوزدار با ظرفیت ۴۰۰ نفر نیز آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه ۱۶۵ مدرسه در سطح این استان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: ظرفیت پذیرش و اسکان هشت هزار مسافر در نوروز ۱۴۰۲ ایجاد شده است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه همچنین مراکز رفاهی ناحیه یک و ۲ خرم‌آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز و ازنا برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته‌ شده است، اظهار داشت: در مجموع ۱۱۴ اتاق ویژه با ۳۸۰ تخت در اختیار مسافران قرار داده می‌شود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان بیش از ۵ هزار آثار تاریخی در این استان وجود دارد که تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ مورد از آن‌ها ثبت ملی شده است.

  • منبع خبر : تسنیم