فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم با حضور در آسایشگاه معلولین و سالمندان انوار آفتاب قم از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد و در جریان اقدامات این آسایشگاه قرار گرفت.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس ، سردار محمدرضا موحد در بازدید از آسایشگاه معلولین و سالمندان انوار آفتاب قم، ضمن تشکر از مسئولان و پرسنل آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب در جهت تکریم این عزیزان، درخصوص پشتیبانی و همکاری سپاه در امور عمرانی این مرکز با اعزام گروه‌های جهادی و حمل و نقل سالمندان و معلولین با استفاده از امکانات سپاه نیز اعلام آمادگی کرد.

وی گفت: ان‌شاءالله با کمک مسئولان، خیران و گروه‌های جهادی بتوانیم قدم خیری در راستای بهسازی و بروزرسانی این مجموعه ارزشمند برداریم.

در جریان این بازدید که دکتر مهدی پهلوانی مدیر کل بهزیستی قم و معاونین ایشان و مسئولین موسسه خیریه انوار آفتاب هم حضور داشتند، فاطمه پورمحمدی، مدیرعامل مؤسسه خیریه انوار آفتاب گفت: در حال حاضر خدمات این مؤسسه شامل نگهداری و توان‌بخشی سالمندان و معلولان، مرکز آموزشی اوتیسم و طرح مثبت زندگی است.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر هزینه‌های ۴۲۰ مددجو و ۹۰ پرسنل این آسایشگاه از طریق کمک‌های نیکوکاران و خیران تأمین می‌شود، افزود: ماهانه بالغ بر سه میلیارد تومان هزینه جاری آسایشگاه در سال گذشته بوده است که شامل حقوق و بیمه پرسنل و هزینه خوراک، پوشاک و درمان مددجویان می‌شود.

پورمحمدی با بیان اینکه تعدادی از مددجویان آسایشگاه، مجهلول‌الهویه هستند و بیشتر آنان خانواده‌های بسیار مستضعفی داشته که از پس تأمین هزینه‌های مالی برنمی‌آید، بیان کرد: بالغ بر صد نفر از مددجویان به‌طور کامل زمین‌گیر هستند و مددکاران آسایشگاه باید غذا در دهان‌شان بگذارند و نظافت شخصی‌شان را انجام دهند.

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از سالمندان این آسایشگاه، معلول ذهنی بالای ۶۰ سال هستند و بخش دیگر یا ازدواج نکردند یا فرزندی نداشتند که از آنها مراقبت و نگهداری کنند.

 خاطرنشان می‌شود فرمانده سپاه استان قم در پایان بازدیدقاب عکسی از رهبر معظم انقلاب و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین لوح تقدیری به مؤسسه خیریه انوار آفتاب قم اهدا کرد

  • نویسنده : زهره آقاجانی