به گزارش آماج خبر به نقل از تسنیم، رئیس هیئت کشتی تهران با اشاره به برگزاری جام پهلوانک‌ها گفت که رکورد جدیدی از این بابت به ثبت رسیده است.

قاسم عسگری ، رئیس هیئت کشتی تهران پیرامون برگزاری احتمالی جشنواره پهلوانک ها ویژه کشتی فرنگی ، اظهار کرد: نه تنها در تهران، بلکه در کل کشور جمعیت کشتی فرنگی نسبت به آزاد کمتر است. همین جشنواره خرداد ماه برای کشتی فرنگی در پیشوای ورامین با حدود ۲۸۰ کشتی‌گیر در رده سنی خردسالان برگزار شد. در واقع ابتدا جشنواره کشتی فرنگی را برگزار کردیم و بعد آزاد را.

 

وی درباره اینکه آیا باز هم چنین جشنواره‌ای در سال جاری در تهران به انجام خواهد رسید؟، عنوان کرد: بله، این اتفاق می‌افتد. رئیس فدراسیون کشتی هم وقتی برای مسابقات آمد گفت که حتماً بیشتر برگزار کنیم. حالا شاید رده سنی‌اش فرق کند ولی حتماً در جهت کشتی نونهالان و نوجوانان این کار را انجام خواهیم داد.

عسگری در پاسخ به این سؤال که پذیرایی از ۱۴۶۰ کشتی‌گیر در سالن شهدای هفتم تیر مشکلی از نظر فضا و مکان ایجاد نکرد؟، گفت: باید از برنامه‌ریزی سیدروح الله حسینی دبیر هیئت و عوامل آن تشکر کنم، آنها برنامه‌ریزی این کار را انجام دادند. باتوجه به این تعداد کشتی‌گیر برنامه‌ریزی بسیار سنگین بود اما این گروه روی ثانیه به ثانیه و دقیقه به دقیقه مسابقات کار کرده بودند و همه چیز به شکل خوبی انجام شد. مراسم وزن‌کشی با این تعداد، سخت بود. ۱۳ باسکول گذاشتیم و کار تقسیم شد. به لطف خدا و کمک دوستان، کار به خوبی پیش رفت.

رئیس هیئت کشتی تهران با اشاره به نقش مدیر تیم‌های کشتی آزاد استان تهران در برگزاری این جشنواره، عنوان کرد: همه پای کار بودند، از اکبر فلاح که پیشنهاد برگزاری آن را داد تا سایر عوامل. کار اگر دلی نباشد، خوب پیش نمی‌رود و یک جای کار می‌لنگد. اکبر فلاح قبلاً این جشنواره را به صورت سالیانه در باشگاه کارگران با حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ کشتی‎‌گیر اجرا کرده بود اما ما توانستیم چندین برابر شرکت‌کننده داشته باشیم.

عسگری درخصوص رکوردی که در این رقابت‌ها به ثبت رسید، گفت: سامانه اسکوربورد ما به اتحادیه جهانی وصل بود و رکورد برگزاری ۱۶۸۰ مبارزه در یک دوره مسابقه ثبت شد. ظاهراً هندی‌ها با برگزاری ۸۰۰ کشتی رکورددار بودند و حالا این رکورد به نام ما شده است. رکوردی که با پیشنهاد اکبر فلاح و پشتیابی علیرضا دبیر انجام شد. باید از هردوی آنها تشکر کنم. اکبر فلاح از دقیقه اول مسابقات تا پایان که گاهی اوقات تا ۱۱ شب طول می‌کشید در سالن نظاره‌گر کشتی‌ها بود و جایش تکان نمی‌خورد. علیرضا دبیر هم خودش به سالن آمد تا نشان دهد چقدر به اجرای چنین کارها و اقداماتی علاقمند است و خواست که سایر استان‌ها هم الگوبرداری کنند و از آنها هم در این راه حمایت خواهد کرد.

رئیس هیئت کشتی تهران افزود: شور و هیجان در کشتی پا گرفته، اکبر فلاح، محمد بنا، علیرضا رضایی، صادق گودرزی، مصطفی حسین‌خانی و… همه هستند و نگاه ویژه دبیر به کشتی تهران را هم باید موتور محرکه آن دانست. مجبور هستیم که پابه‌پای فدراسیون پیش برویم.

عسگری در پایان درباره زمان بازگشت مصطفی حسین‌خانی به تمرینات تیم تهران نیز گفت: حسین‌خانی حدود ۴۵ روز دیگر برمی‌گردد. او از اکبر فلاح مرخصی گرفت و به سفر رفت. کارش را اسماعیل پلویی در کنار اکبر فلاح انجام می‌دهد.

  • نویسنده : محمد جواد فرمان پور
  • منبع خبر : تسنیم