سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر مطرح کرد: ۱۴ دانش‌آموز این استان راهی مرحله کشوری هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی شدند.

به گزارش آماج خبر، علی اکبر بازیار روز یکشنبه افزود: فریماه اسکندری و فاطمه خیر در محور فعالیت‌های آزمایشگاهی، ساغر صابر و فاطمه بدیه در پژوهش، محمد یوسف باغبان ریاضی، فرنوش شاکر و کیانا حق‌شناس مناظره علمی، شایان چاپی در انگلیسی و حسین بنازاده بوشهری زبان و ادبیات فارسی همگی از شهرستان بوشهر در این جشنواره علمی با نفرات برگزیده سایر استان‌ها رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین علیرضا احمدی در محور برنامه نویسی، طاها عبدی در دست سازه و سید امیر صادقی زبان انگلیسی همگی از شهرستان دشتستان، فاطمه گله‌گیری زاده از شهرستان دیلم در محور بازارچه‌های کسب و کار دانش‌آموزی و فاطمه گلستانی نسیب در محور زبان و ادبیات فارسی از شهرستان کنگان از دیگر نمایندگان این استان در این رقابت ملی هستند.

علی اکبر بازیار افزود : هشمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی از چهاردهم شهریور به مدت سه روز به میزبانی استان اصفهان و با حضور ۵۷۶ دانش‌آموز برگزیده استان‌ها برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این جشنواره در ۹ محور زبان و ادبیات فارسی، پژوهش، فعالیت‌های آزمایشگاهی، بازارچه‌های کسب و کار دانش‌آموزی، زبان خارجی، دست سازه، برنامه نویسی، ریاضی و مناظره علمی برگزار می‌شود.

بازیار در ادامه عنوان کرد: دانش‌آموزان برگزیده این رویداد علمی و فناوری، به هسته‌های دانش بنیان معرفی می‌شوند.

 

 

  • نویسنده : فهیمه نشاطی فر