در مراسمی با حضور با حضور مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد و فخرالسادات خامسی عضو شورای شهر یزد از کتاب « ننه زهرا و پسرش» که پس از 30سال توسط انتشارات یاداشت نو تجدید چاپ شده‌است رونمایی شد.

 

مراسم رونمایی از کتاب « ننه زهرا و پسرش» به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی دومین نمایشگاه مجازی تهران با حضور مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

کتاب ننه زهرا و پسرش اثر مرحوم محمد تقی عسکری کامران و گردآورندگی اسماعیل شریف‌نژاد و ذبیح جلیلی با ویراستاری کاظم کشمیرشکن و مرضیه دهقان پس از ۳۰سال توسط انتشارات یاداشت نو تجدید چاپ شد.

اسماعیل شریف نژاد با بیان این که کتاب ننه زهرا و پسرش سی سال قبل توسط چاپخانه گل بهار به چاپ رسیده بیان کرد: نویسنده کتاب با اینکه دانشجوی رشته حقوق بود به دنبال روزنامه‌نگاری رفت و در اولین دوره آکادمیک روزنامه نگاری کشور که در دانشگاه تهران برگزار می‌شد، شرکت‌کرد و فارغ‌التحصیل شد.

این فعال فرهنگی و ادبی در یزد با بیان این که نشریه ندای یزد پس از چند دهه همچنان فعال است، بیان کرد: نشریه ندای یزد که منتشر کننده داستان‌های ننه زهرا و پسرش به شمار می‌رود، ارزش‌های قابل توجهی دارد و اسناد به جامانده آن در حوزه یزدشناسی اهمیت فراوانی دارد.

کتاب «ننه زهرا و پسرش» مجموعه‌ای از داستان های کوتاه مرحوم محمد تقی عسگری کامران با در زمینه های اجتماعی و فرهنگی است که بیش از سی‌سال پیش در نشریه ندای یزد به صورت پاورقی منتشر شده‌اند.

در انتهای این مراسم جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در یزد نیازمند بازیابی هویت خود هستیم افزود: این کتاب از بابت اینکه نقش مهم و تاریخی در تقویت هویت و فرهنگ یزد دارد از ارزش بالایی برخوردار است.

  • نویسنده : بهار دهقان زاده