فرماندار شادگان: شادگان به تولیدکننده برق هسته‌ای تبدیل خواهد شد.

به گزارش آماج خبر، جمال صالح‌زاده با اشاره به اینکه تسریع در پروژه های نیروگاه هسته ای دارخوین از جمله مصوبات سفر آیت الله رئیسی به استان است،گفت: ساخت نیروگاه اتمی دارخُوِین علاوه بر افزودن ظرفیت جدیدی به صنعت و فناوری هسته‌ای در کشور، شادگان را به یکی از مراکز تولید راهبردی برق هسته‌ای تبدیل خواهد شد.

فرماندار اظهار داشت: ساخت نیروگاه برق هسته‌ دارخُوِین از سالها قبل قرار بود آغاز شود که به دلیل بدعهدی خارجی‌ها و تحریم کار به سرانجام نرسید ولی با همت دولت سیزدهم و با استفاده از نیروهای متخصص و دانشمند داخلی از آذرماه سال گذشته بخش اول عملیات ساخت آن شامل آماده سازی زمین برای احداث سایت و ساختمان اصلی نیروگاه آغاز شد.

وی اجرای این پروژه را برای منطقه جنوب غرب کشور و بویژه خوزستان مهم دانست و بیان کرد: با احداث این نیروگاه شادگان به یکی از مراکز مهم و راهبردی کشور در خصوص تولید برق هسته‌ای تبدیل خواهد شد.

صالح زاده ادامه داد: احداث نیروگاه برق هسته‌ای دارخُوِین با استفاده از حداکثر توان و ظرفیت داخلی فصل جدیدی در ظرفیت صنعت و فناوری هسته ای و ساخت نیروگاه اتمی در کشور است و امیدواریم ساخت این واحد این صنعت را در کشور ارتقا ببخشد.

نیروگاه هسته‌ای دارخُوِین، واقع در شهر دارخوین و شهرستان شادگان، دومین نیروگاه هسته‌ای ایران است که به دست متخصصان داخلی و با ظرفیت تولید برنامه‌ریزی شده ۳۶۰ مگاوات برق به عنوانی یکی از مصوبات سفر اول دولت سیزدهم به استان خوزستان در حال ساخت است.

عملیات احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی «کارون» واقع در دارخویین شادگان دوازدهم آذرماه سال گذشته آغاز شد.

  • نویسنده : محمد خرم زاده