مرز‌های زمینی و دریایی خوزستان برای صادرات به عراق باز هستند و روند صادرات کالا بدون وقفه از این سه مرز در حال انجام است.

به گزارش آماج خبر، ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت روند صادرات از مرز‌های خوزستان اظهار کرد: از تاریخ ۳۰ شهریورماه و پس از پایان تردد زائران اربعین، مرز‌های زمینی شلمچه و چذابه بر روی صادرکنندگان باز شده و تجار و بازرگانان از این دو مرز اقدام به صادرات می‌کنند.

 

بهروز قره بیگی افزود: در دو هفته‌ای که این دو مرز زمینی بر روی تجار و صادرکنندگان بسته بود، مرز دریایی خرمشهر به عنوان مرز جایگزین برای صادرات از خوزستان در نظر گرفته شد و هم اکنون نیز امکان صادرات از این مرز دریایی فراهم است.

 

ناظر گمرکات خوزستان گفت: مرز دریایی خرمشهر در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند، همچنان برای صادرات کالا‌های غیرنفتی به عراق باز و فعال است و صادرکنندگان می‌توانند از این مرز نسبت به صادرات کالای غیر نفتی مورد نظر خود اقدام کنند.

 

قره بیگی عنوان کرد: در حال حاضر دو مرز تجاری چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر، سه گذرگاه رسمی صادرات کالا به عراق از خوزستان هستند و روند صادرات کالا از این مرز‌های زمینی و دریایی بدون وقفه در حال انجام است.

 

وی در پایان با اشاره به عمده کالا‌های غیر نفتی صادراتی به کشور عراق گفت: مصالح ساختمانی، مواد غذایی، تره‌بار، آبزیان پرورشی، وسایل مکانیکی، لوازم خانگی، سیمان سفید، کلینکر و آهن آلات از مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان به عراق است.

  • نویسنده : محمد خرم زاده