رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی به همت این نهاد در سال ۱۴۰۰ موفق به ایجاد هزار و ۵۲۲ شغل پایدار شد.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ علی احمدی‌زاده بیان کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی از اواخر سال ۱۳۹۹ کار خود را با استفاده الگو‌های نوین مشاغل به همت جهاد دانشگاهی استان بوشهر و با همراهی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر آغاز کرد.

 

وی با اشاره به ثبت‌نام ۳ هزار و ۲۸۰ نفر از استان بوشهر در طرح توسعه مشاغل خانگی، افزود: پس از آموزش و مشاوره و توانمندسازی هزار و ۶۸۹ نفر، هزار و ۶۱۵ نفر از آن‍ها به بازار کار اتصال و تعداد ۴۱ پیشران جذب شدند.

 

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر با بیان اینکه خدمات ارائه شده به متقاضیان در طرح توسعه مشاغل خانگی به‌طور کامل رایگان انجام شده است، عنوان کرد: در پایان این طرح با رصد و پایش اطلاعات از سوی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، ایجاد هزارو ۵۲۲ شغل پایدار تائید شد.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه مشاغل خانگی ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد شغل وجود دارد، افزود: در این طرح نوین مشاغل بر اساس ظرفیت‌ها و اسناد بالادستی استان بوشهر تعریف شده است.

 

احمدی‌زاده عنوان کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی با بیش از یکسال تلاش در سه فاز شناسایی مزیت‌ها و عرصه‌ها، مشاوره و توانمندسازی متقاضیان و ورود محصولات به بازار انجام گرفت؛ همچنین در این طرح برندسازی و اتصال به بازار اتفاق افتاد.

 

وی با اشاره به ایجاد ۱۶ فروشگاه‌های مجازی در طرح توسعه مشاغل خانگی استان بوشهر، خاطرنشان کرد: این طرح با ایجاد شبکه کسب و کار، حمایت از پیشران‌ها، توجه به فروش و اعطای تسهیلات مورد توجه عموم قرار گرفت.

 

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر تاکید کرد: تداوم طرح توسعه مشاغل خانگی و ایجاد شغل پایدار با توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان بوشهر می‌تواند نقش مهمی در حل مشکلات اشتغال داشته باشد.

 

وی یادآور شد: در اجرایی شدن طرح توسعه مشاغل خانگی با یک کار تیمی دستگاه‌های اجرایی سازمان‌های مختلف استان بوشهر از جمله استانداری، فرمانداری‌ها، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و شورا‌های شهر و روستا همکاری و همراهی کردند.

 

 

  • نویسنده : حدیث ظریف دوست