رییس پلیس راه خوزستان: در روز‌های اخیر افزایش حوادث رانندگی در مسیر‌های بازگشت زائران اربعین که بیشتر ناشی از شتاب زدگی و خستگی بوده نگران کننده است.

به گزارش آماج خبر، سرهنگ رضا دولتشاهی گفت : زائران پس از بازگشت در وطن باید استراحت کافی داشته باشند، در شب حرکت نکنند، با سرعت مطمئنه حرکت کنند، مواردی که در روز‌های اخیر از سوی زائران نادیده گرفته شده است.

 

وی علت اصلی تصادفات در مسیر‌های چذابه، شلمچه، اهواز به خرمشهر – هندیجان به ماهشهر را خطای انسانی بیان کرد و افزود: راهداری کار‌های زیادی برای ایمن سازی جاده‌های منتهی به چذابه و شلمچه انجام داده است، ولی رانندگان بدون توجه به مسایل ایمنی و عموما به علت خواب آلودگی وخستگی ناشی از سفر معنوی اربعین، حوادث مرگباری را رقم می‌زنند.

 

رییس پلیس راه خوزستان در ادامه افزود: ماموران پلیس راه در نقاط مختلف مستقر هستند و اعمال قانون می‌کنند، ولی تا زمانی که رانندگان و زائران موارد احتیاطی را رعایت نکنند تاثیری در کاهش موارد تصادفات رانندگی در مسیر‌های شلمچه و چذابه نخواهد داشت.

 

وی اظهار داشت:بیشتر موارد حوادث رانندگی از زائران غیربومی و استان‌های همجوار بوده است.

 

دولتشاهی مصرانه از زائران اربعین حسینی خواست با توجه به موج بازگشت زائران به کشور و ترافیک در جاده‌های منتهی به مرز‌های چذابه و شلمچه، حتما موارد احتیاطی را رعایت کنند و با اجتناب از شتاب زدگی و تخطی نکردن از سرعت مجاز فرشته نجات خود و خانواده باشند.

  • نویسنده : محمد خرم زاده