علیرضا متعالی گفت: استفاده از خط لوله پیشین نفت در چند نوبت باعث بروز آلودگی محیط زیستی شده است، به‌همین دلیل ضمن آنکه مراحل اجرای خط اصلی در حال انجام است، استفاده از خط لوله جایگزین به‌صورت موقت بهترین انتخاب برای قابلیت تولید حداکثری، ایمن و پایدار بوده است که آلودگی‌های محیط زیستی متاثر از خط لوله پیشین را به‌همراه نخواهد داشت.

به گزارش آماج خبر،  متعالی ضمن رد ادعا‌های مطرح‌شده مبنی بر اضافه شدن گاز‌های سوزانده شده در مشعل گفت : استفاده نکردن از خط لوله گاز ابوذر تفاوتی در مجموعه گاز‌های سوزانده‌شده منطقه نخواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه بیشترین مقدار گاز همراه تولیدشده در سکوی ابوذر در زمان تولید حداکثری حدود روزانه ۴۵ میلیون فوت‌مکعب استاندارد است، افزود: این رقم اکنون روزانه تنها ۸ میلیون فوت‌مکعب و پایین‌تر از ظرفیت لازم کمپرسور‌ها برای ارسال به این جزیره است، بنابراین ادعا‌های مطرح شده مبنی بر سوزاندن روزانه ۱۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز حتی در شرایط تولید حداکثری صحت ندارد و بر مبنای اطلاعات نادرست است.

 

متعالی اضافه کرد: طبق زمان‌بندی انجام‌شده، طرح اصلی خط لوله انتقال نفت سکوی ابوذر پیش از پایان طرح‌های اجرایی در خارک و نیاز به گاز در خشکی، انجام می‌شود، همچنین فراهم آوردن چاه‌های کم‌فشار میدان درود با گاز در زمان مورد نیاز قابل انجام است و این بخش از گاز درود در چرخه بازیافت قرار خواهد گرفت.

 

وی ضمت تشکراز نگرانی اظهارشده، افزود: لازم است اخبار و اطلاعات پس از اطمینان از صحت آن منتشر شود، زیرا آنچه تنها در مدت سه ماه از سوی مجموعه کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران اتفاق افتاد نشانه‌ای از توانمندی مجموعه بزرگ صنعت نفت و اثرگذاری قابل‌توجه آن‌ها در تأمین انرژی، اقتصاد و رعایت مسائل محیط زیستی بود که در جهت محافظت از مخازن نفت و گاز انجام شده است.

 

 

 

  • نویسنده : نرگس حیدری