رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: افرادی با هویتی نامعلوم و یا اسامی مستعار با عنوان شرکت‌های سرمایه گذاری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و یا تبلیغات چهره به چهره با دادن قول سودهای نجومی و تضمینی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان ناآگاه می‌کنند.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، میکائیل قهرمان‌پور اظهارداشت: این شرکت ها فاقد مکان خاصی بوده و یا آدرس های اعلامی برای تبلیغات خود در شبکه های اجتماعی کاملا” واهی بوده و صحت ندارند و از طرفی هیچگونه مجوزی از سوی سازمان های دولتی برای آنها صادر نمی شود.

وی افزود: شرکت های واهی موصوف هیچگونه فعالیت اقتصادی و تجاری نداشته و سودهای پرداختی به سرمایه گذاران قدیمی از طریق دریافت پول از سرمایه گزاران مغفول جدید جذب شده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: فعالیت این گروه های به اصطلاح فعال اقتصادی ولی در واقع کلاهبردار و شیاد در ۴ تبلیغات فریبنده شامل تبلیغات فریبنده به هر نحو ممکن در فضای واقعی یا مجازی ، کسب و جذب سرمایه افراد سرمایه گذار ساده لوح، پرداخت سود از پول اعضاء جدید به منظور جلب اعتماد و جذب سرمایه گذار جدید و نهایتا” کلاهبرداری و فرار است.

قهرمانپور همچنین ۴ نشانه از فعالیت این گونه کلاهبرداری ها را شامل  پرداخت سودهای نجومی و تضمین شده، معلوم نبودن هویت گردانندگان، شفاف نبون فعالیت ها، نبود اطلاعات تماس یا آدرس دفاتر محل فعالیت، روش‌های عجیب دریافت پول و نداشتن مجوزهای قانونی دانست.

  • نویسنده : زهرا آقاجانی