معاون شهرسازی و معماری شهردار یزد گفت: یک میلیون متر مربع پروژه مشارکتی در قالب هفت طرح در این شهرستان در دست اجرا است.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرنگار ایرنا، محمدمهدی شرافت روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح ها با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است که برخی از طرح ها حدود ۱۴ سال است که بلاتکلیف بودند.

وی اظهار کرد: این طرح ها در بلوار شهید قندی به مساحت ۱۲۳ هزار متر مربع ، میدان امام علی (ع) ، میدان تره بار قدیم به مساحت ۸۲۰ متر مربع ، میدان امام حسین(ع) به وسعت ۱۷۶ هزار متر مربع و بلوار بسیج در دست اقدام هستند که  پنج طرح از مجموع هفت طرح تعیین تکلیف و ۲ طرح دیگر هم پیگیر اخد صدور پروانه و مراحل قانونی آن هستیم.

شرافت با اشاره به رونمایی از سامانه شهروندسپاری در تیرماه سال گذشته گفت: این سامانه نقش بسیار خوبی در ارائه خدمات شهرداری و بهبود وضعیت برون‌سپاری فعالیت‌های شهرداری داشته که در طول مدت رونمایی از آن توانسته موفقیت‌هایی کسب کند.

وی تصریح کرد: رویکرد این سامانه و نتایج خوب آن سبب شده که این سامانه بتواند به عنوان الگویی برای برخی دیگر از شهرهای کشور مورد استفاده قرار گیرد.

شرافت با اشاره به اینکه ۵۰ درصد خدمات شهرداری یزد در حوزه شهرسازی به صورت غیرحضوری است گفت: خدمات حضوری هم توسط دفاتر کارگزاری انجام می‌شود و همین موضوع هم سبب افزایش سرعت ارائه خدمات و پاسخگویی بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد تصریح کرد: افزایش سرعت ارائه خدمات به گونه‌ای است که الان اگر ۱۲ روز از درخواست افراد بگذرد شهروندان گله مند می شوند اما تا سه سال قبل این زمان حدود ۴۵ روز تا دو ماه بوده است.

شرافت خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که متقاضیان و شهروندان به غیر از کارهایی که بدون حضور شخص امکان انجام آن نیست، سایر نیازهای خود از خدمات شهرداری را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

وی در ارتباط با دفاتر کارگزاری شهرداری گفت: تا پایان امسال امور کمیسیون ماده ۱۰۰ و تغییر کاربری‌ها را هم به این دفاتر واگذار می‌کنیم و تا ارائه خدمات به شهروندان بهتر و بیشتر شود.

  • نویسنده : فاطمه السادات میردهقان