حجت الاسلام علی زاهددوست ظهر پنجشنبه در مصلی امام خامنه ای شهر خورموج با آرزوی قبولی طاعات و عبادات اظهار داشت: وقتی تاریخ ملت ایران و افغانستان از گذشته تا امروز بررسی می‌کنیم می‌بینیم که همواره بین دو ملت برادری و اخوت بوده و اختلاف و دشمنی نبوده است.

به گزارش آماج خبر، امام جمعه دشتی با تاکید بر اینکه دشمنان بدنبال ایجاد اختلاف بین دو ملت ایران و افغانستان هستند؛ گفت: دشمنان ایران و اسلام روزی چین هراسی؛ عراق هراسی؛ سوریه هراسی به راه انداخته بودند و امروز نیز افغانستان هراسی به راه انداختند که این جز پروژه دشمنان است.

 

وی ادامه داد: هر دو ملت باید مراقب فتنه انگیزی دشمنان باشند اگر ایران، افغانستان و اگر افغانستان، ایران را فراموش کند ریشه‌های فرهنگی خودشان از دست دادند.

 

علی زاهد دوست خاطر نشان کرد: به گواه تاریخ انقلاب تنها ملتی که در دوران مبارزه با نظام طاغوت در کنار ملت ایران ماند برادران افغانی بودند.مجاهدت و ایثار برادران افغانی در دفاع مقدس فراموش شدنی نیست و در این جنگ برادران افغانی صادقانه در کنار ملت ایران ماندند و شهدایی تقدیم کردند.

 

زاهد دوست با اشاره به اینکه وحدت ایران و افغانستان دشمن را زمین گیر و وادار به فرار کرد؛ گفت: دشمن تلاش دارد از حادثه حرم امام رضا (ع) بهره برداری کند و بر طبل اختلاف بین دو ملت ایران و افغانستان بکوبند.ولی بدانند که قلب این دو کشور به هم نزدیک است.

 

 

 

  • نویسنده : سپیده حیاتی