مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب از سال ۹۷ شروع بکار شده و بدلیل عدم تخصیص اعتبار، پیشرفت فیزیکی ۲۰درصدی داشته است.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته آقای پرویز ناصری  با پیگیری‌های بعمل آمده طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام جزو طرح‌های اولویت دار در کشور مطرح شده و در جریان سفر ریاست محترم جمهوری به استان مبلغ ۹۰۰میلیارد ریال به این پروژه اختصاص پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: این تخصیص در سه سهم وزارت نیرو. بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام  هرکدام بطور مساوی تقسیم شده و با عنایت به پیگیری بعمل آمده توانستیم سهم وزارت نیرو را جذب کنیم و مکاتبات لازم در زمینه جذب مابقی اعتبار در حال انجام است.

او گفت: تلاش ما بر این است تا در جهت رفاه حال شهروندان و حفظ محیط زیست و جلوگیری از اثرات منفی ثانویه در صورت تحقق اعتبار بتوانیم ضمن تکمیل پروژه تا پایان امسال کیفیت پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام را بالا ببریم.

ناصری فرآیند تصفیه فاضلاب در مدول دوم را تصفیه کامل بیولوژیکی به روش لجن فعال آ دو او با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر عنوان کرد.

او گفت: کیفیت پساب حاصل از فرآیند در نظر گرفته شده مطابق با استاندارد‌های سازمان حفاظت محیط زیست ایران جهت تخلیه به آب‌های سطحی است.

ناصری گفت: در ساخت و اجرای مدول دوم این تصفیه‌خانه از تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌شود.

  • نویسنده : زهرا شهبازی