به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ۸۴۳ طرح در زمینه‌های مختلف مرتبط با حوزه کشاورزی هم اکنون در این استان فعال است و در مدار تولید قرار دارد.

آذرنوش عمو زاده گفت: ۲۹ طرح از این تعداد، در بخش شیلات، ۱۷ طرح باغبانی، ۲۸ طرح مکانیزاسیون، ۶۵ طرح حفظ نباتات، ۲۶۶ طرح دام، ۳۱۴ طرح طیور و ۱۲۴ طرح نیز در زمینه صنایع است.

وی تعداد طرح‌های نیمه فعال حوزه کشاورزی استان ایلام را نیز ۱۹۳ مورد عنوان کرد که با ظرفیت کمتر از توان اسمی تولید می‌کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: ۷۰۰ طرح نیز به دلایل مختلف غیرفعال بوده و در مدار تولید قرار ندارند که بر اساس ارزیابی‌ها تعدادی از آنها شرایط احیا شدن ندارند.

عموزاده به تسهیلات پرداختی به حوزه کشاورزی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال ۷۲۸ میلیارد تومان در این زمینه پرداختی صورت گرفته که زمینه تثبیت شغل سه هزار و ۲۳۰ نفر را فراهم آورده و در کنار آن برای ۵۶۱ نفر نیز شغل ایجاد کرده است.

در مجموع از مساحت ۱۴۰ هزار هکتار اراضی آبی موجود در استان و با احتساب اراضی تحت پوشش سامانه گرمسیری بالغ بر ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام به سامانه‌های نوین آبیاری و شبکه‌های مدرن تجهیز شده است.

میزان اراضی آبی استان ایلام در پنج سال گذشته از ۸۰ هزار هکتار به ۱۴۰ هزار هکتار یافته است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا پایان برنامه هفتم توسعه و با تکمیل طرح‌های آب و خاک وزارتخانه‌های جهادکشــاورزی و نیرو اراضی آبی استان ایلام مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری به ۱۸۳ هزار هکتــار افزایش خواهد یافت.

  • نویسنده : زهرا شهبازی
  • منبع خبر : ایرنا