رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: ۱۸ نفر تا کنون در مراسم چهارشنبه آخر سال یا چهارشنبه سوری مصدوم شده‌اند.

به گزارش آماج خبر، دکتر عبدالرحیم دادجو به خبرنگار ما گفت: ۱۶ نفر از حادثه‌دیدگان چهارشنبه‌سوری مرد و دو نفر زن بودند. همچنین بیشترین آسیب‌دیدگان مربوط به گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال با ۱۰ نفر بوده است.

 

 

وی افزود: ۵ نفر نیز در گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ و ۳ نفر در گروه ۲۹ تا ۶۰ سال در این مراسم آسیب دیدند.

 

رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر ادامه داد: دشتستان با ۱۱ نفر بیشترین آسیب دیدگان چهارشنبه آخر سال را داشته است. ۴ نفر در بوشهر و ۳ نفر هم در کنگان در این مراسم آسیب دیده‌اند.

 

به گفته دادجو، ۱۲ نفر از ناحیه دست و ۲ نفر از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند. همچنین ۱۴ نفر بر اثر مواد آتش‌زا به سوختگی دچار شده‌اند که۱۲ نفرشان دچار سوختگی سطح ۲ و ۳ هستند.

 

وی افزود: ۳ نفر از آسیب دیدگان چهارشنبه سوری، در بخش بستری هستند، ۱۲ نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند و ۳ نفر هم در اورژانس در حال درمان هستند.

 

دادجو افزود: آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی در میدان‌ها و نقاط پرتراکم برای امدادرسانی سریع به مصدومین از ساعت ۱۲ سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان تجمع‌های دیشب مستقر شدند.

 

وی گفت: همه مراکز درمانی برای پذیرش مصدومان احتمالی از اول تا ۲۹ اسفند در آماده‌باش کامل هستند و فضای کافی برای حضور مصدومان احتمالی و ذخیره اقلام مصرفی و غیر مصرفی مرتبط با اورژانس مراکز درمانی ایجاد شده است.

 

به گفته رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر، آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری تاکنون نسبت به پارسال افزایش نداشته است.

 

 

  • نویسنده : معصومه مذکوری