عملیات بتن ریزی پارت اول مربوط به دیواره راکتور واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر، شامگاه جمعه با حضور محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و احمد محمدی زاده استاندار بوشهر آغاز شد.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛رئیس سازمان انرژی اتمی در این آئین مطرح کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و اراده ای که در دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور است و با توجه به بازدید ایشان در سفر استانی خود به استان بوشهر سعی کردیم موانع موجود بر سر راه پیشبرد پروژه نیروگاه ۲ و ۳ برطرف شود.

 

محمد اسلامی افزود: در همین ارتباط برای اینکه بتوانیم در چارچوب هدفهای اصلی و عملیاتی که می تواند ما را در به ثمر رساندن واحدهای ۲ و ۳ نیروگاهی بوشهر کمک کند با استفاده از شرایط به وجود آمده در جهت شناسایی آسیبها و برای برطرف کردن آنها برنامه ریزی لازم صورت گرفت.

 

اسلامی اضافه کرد: آنچه امروز در این خصوص انجام می شود یک نوع حرکت متفاوت است نسبت به آنچه که تا امروزصورت گرفته و به پیمانکاران، مشاوران و همه همکارانی که در این سایت مشغول به کار هستند خدا قوت می گوئیم.

 

محمد اسلامی ادامه داد : نیاز داریم که به طور حتم از این تاریخ به بعد راندمان متفاوتی در این پروژه ثبت و حرکت پیوسته تری شاهد باشیم.

 

وی همچنین گفت: به هر صورت در زمان حاضر با توجه به اینکه محدودیت‌های کرونایی وجود ندارد ، کار  با یک وضعیت روان تر و با قدرت راندمان جدیدی که در تولید  و توسعه داریم دنبال می شود.

 

اسلامی تصریح کرد: در زمان حاضر ۲ سال و چهار ماه معادل ۲۸ ماه تاخیر اجرایی در این ۲ پروژه نیروگاهی وجود دارد؛ این در اثر شرایطی بوده که به پروژه تحمیل شده اما با توجه به تمهیدات و تدابیر اتخاذ شده و با توجه به تامین مالی که در بحث اجرا است بتواند از پشتوانه مالی متفاوتی برخوردار شود و در عمل راندمانی که هدف گذاری شده است را مشاهده کنیم.

 

معاون رئیس جمهور ادامه داد: خود من هم با همکاران مرتبط با موضوع به صورت پیوسته از این پروژه نیروگاهی بازدید و پیگیری خواهیم کرد که نگذاریم اوضاع و احوال گذشته دوباره تکرار شود و باید شاهد روند کاملا مهندسی و حساب شده باشد و اجرای پروژه به معنای واقعی مطابق زمانبندی به پیش برود.

 

 

  • نویسنده : فهیمه نشاطی فر