معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به اماکن زیارتی و سیاحتی قم، از شهرستان کهک به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری استان یاد کرد.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالقاسم مقیمی در حاشیه بازدید و بررسی وضعیت میزان آمادگی اماکن مذهبی و بوستان‌های شهرستان کهک، بر ایجاد بستر مناسب برای میزبانی از مسافرین نوروزی در این منطقه تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با انتقاد از عدم آماده سازی مناسب اماکن و بوستان‌ها برای پذیرایی از مسافرین نوروزی گفت: لازم است در مدت زمان باقی مانده از ایام تعطیلات حداقل امکانات مورد نیاز برای پذیرایی شایسته از گردشگران ایجاد شود.

او با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری کهک می گوید: ایجاد تفرجگاه‌های عمومی برای همشهریان و گردشگران یکی از ملزومات شهر کهک است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم همچنین به ظرفیت‌های طبیعی در حاشیه مجموعه گردشگری ملاصدرا در شهرستان کهک اشاره کرد و گفت: احداث یک کوهستان پارک در محدوده فضای طبیعی موجود می‌تواند به ایجاد محیط گردشگری مناسب که درآمد زایی مناسبی هم برای شهر داشته باشد، کمک کند.

مقیمی با اشاره به ضرورت بهسازی بقاع متبرک امامزادگان هاشم (ع) و زینب خاتون (س) کهک گفت: در قالب یک تفاهم نامه و همکاری مشترک بین فرمانداری، شهرداری و اوقاف کهک این کار انجام شود.

به گفته او طرح جامع گردشگری از امامزاده زینب خاتون (س) و امامزاده هاشم (س) تا مجموعه ملاصدرا و محوطه طبیعی چاله آقا تهیه و برای تصویب ارائه شود.

شهرستان کهک از ۲ بخش مرکزی و فردو تشکیل شده‌است؛ شهر کهک نیز در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم حدود ۳۰ کیلومتر است.

  • نویسنده : زهرابهشتی