مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از راه‌اندازی گالری ایثار و شهادت فرهنگیان و دانش‌آموزان در باغ موزه دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش آماج خبر؛ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان دربازدید از باغ موزه دفاع مقدس به نقش دانش آموزان و فرهنگیان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش لرستان ۹۴۵ شهید دانش آموز و فرهنگی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که لازم است به خوبی نقش آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس برای همگان بیان شود.
رضا عزتی افزود: در دوران ۸ سال دفاع مقدس فرهنگیان علاوه بر حضور در خط مقدم جبهه نبرد، در جبهه فرهنگی و علم آموزی نقش بسزایی داشتند که در این زمینه هم باید فعالیت‌های انجام گرفته در آن شرایط سخت تبیین شود.
وی باغ موزه دفاع مقدس را ظرفیتی مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان و تصریح کرد: آموزش و پرورش استان این آمادگی را دارد تا با همکاری سایر نهادها و دستگاه ها، عکس ها، وصایا، دلنوشته ها، مدارک تحصیلی و … شهدای دانش آموز و فرهنگی را جمع آوری کند و در گالری ویژه فرهنگیان و دانش آموزان برای بازید عموم به نمایش بگذارد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هم از پیشرفت ۹۹ درصدی ساخت فیزیکی باغ موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت : این مجموعه در بهار سال آینده با حضور یکی از مسئولان کشوری افتتاح خواهد شد.
سرهنگ محسن رشیدی با اشاره به اینکه دانش نامه جامع دفاع مقدس استان در حال تدوین است، افزود: آموزش و پرورش باید اطلاعات جامع از ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس را تهیه کند تا در گالری اختصاصی آموزش و پرورش و چاپ در دانش نامه لحاظ شود.
باغ موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت ۲/۱۳ هکتاری در تپه شهدای گمنام خرم آباد قرار دارد که در ۹ فاز شامل موزه دفاع مقدس ، باغ شهادت، حسینیه ، مرکز اسناد، پارک ادوات ، یادمان های عملیاتی و…. در حال ساخت است.
در این بازدید رضا زیودار مشاور مدیر کل در امور بسیج فرهنگیان و دانش آموزی ، تیمور بازوندی سرگروه درس امادگی دفاعی و موسی پور کارشناس بسیج هم حضور داشتند.

  • نویسنده : محمد رضا ویسکرمی