گردهمایی کارگاهی روسای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری استان های قطب یک کشوری به میزبانی قم و با حضور نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری پانا، گردهمایی کارگاهی روسای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری ادارات آموزش و پرورش قطب یک کشوری به مدت دو روز و به میزبانی آموزش و پرورش استان قم در مرکز رفاهی فرهنگیان این استان برگزار شد.

 

«ابوالفضل پریمی» نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش طی سخنانی در این کارگاه، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، در اردیبهشت سال جاری مبنی بر اینکه هدف نهایی آموزش وپرورش باید ساختن نسل تمدن ساز باشد، اظهار کرد: بر اساس سند تحول، آموزش وپرورش به دنبال رسیدن دانش آموزان به عنوان فرزندان این جامعه به حیات طیبه و ایجاد یک شخصیت تمام ساحتی در آنان که در واقع سرمایه اصلی نظام و انقلاب هستند، است.

 

وی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری را در انتهای خط نظارت دانست و افزود: جهل به قانون، رافع تخلف نبوده و برگزاری این جلسات کارگاهی در راستای هم افزایی و بیان مشکلات و راهکارها و پرهیز از شیوه سخنرانی و یکطرفه محسوب می شود.

 

معاون وزیر و مدیر کل دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری تاکید کرد: هیات رسیدگی به تخلفات اداری یکی از واحدهای نظارتی است که شان قضاوت دارد و هدف نهایی آن باید موجب اصلاح همکار و تنبه و بیدارسازی فرد متخلف شود.

 

وی تصریح کرد: اعلام تخلف به هیات های رسیدگی به تخلفات اداری تابع سلسله مراتب اداری نیست و اشخاص حقیقی و حقوقی مستقیما می توانند به هیات تخلفات اعلام تخلف کنند.

 

علیرضا رحیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم نیز حضور مراکز متعدد فرهنگی و دینی در قم را از ظرفیت های فوق العاده استان برشمرد و با اشاره به ضرورت توجه به اصل پیشگیری قبل از درمان در فرایند رسیدگی به تخلفات اداری گفت: آموزش مستمر کارکنان و آموزش قبل از انتصاب، از اصلی ترین عوامل موثر در کاهش بروز تخلفات است.

 

وی معلمین را یکی از پاک ترین و مورد اعتماد ترین قشرهای جامعه عنوان کرد و افزود: بروز هرگونه تخلف در آموزش وپرورش موجب ایجاد خدشه بر جایگاه معلم خواهد شد.

 

در این جلسات کارگاهی، روسای هیات های رسیدگی به تخلفات اداری ادارات آموزش و پرورش قطب یک کشوری شامل استان های البرز، مرکزی، شهر تهران، شهرستانهای استان تهران، قم و قزوین، به بیان مشکلات و راهکارهای کاربردی حوزه عملکردی خود پرداختند.

  • نویسنده : فاطمه خسروآبادی