مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال ۲ میلیارد و ۸۵۲ میلیون دلار کالا‌ از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش آماج خبر؛ مهدی صفوی بیان کرد: در سه ماه نخست سال ۱۴۰۲ حدود ۷ میلیون و ۴۹۸ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲ میلیارد و ۸۵۲ میلیون دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

 

وی افزود: عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، سبزیجات و صیفی جات تازه بوده است که به کشور‌های هدف نظیر چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، سریلانکا، ویتنام، تایلند و آفریقای جنوبی صادر شده است.

 

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به میزان واردات در سه ماه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت حدود ۱۲۲ هزار تن کالا به ارزش حدود ۴۲۱ میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است.

 

وی اضافه کرد: کالا‌های وارداتی از گمرکات استان بیشتر شامل ماژول نمایشگر، قطعات دوچرخه و موتورسیکلت، انواع پارچه قطعات و لوازم یدکی خودرو، انواع بلبرینگ و رولبرینگ، جرثقیل مستعمل، موز، انواع چای، رادیاتور کمپروسور صنعتی و متعلقات و انواع بلندگو بوده است.

 

صفوی ادامه داد: کشور‌های امارات متحده عربی، چین، فیلیپین، هند، ترکیه، جمهوری کره، سریلانکا، ژاپن، آلمان و انگلستان بیشترین سهم را از کالا‌های وارداتی به گمرکات استان داشته‌اند.

  • نویسنده : نرگس حیدری