تیم فوتبال سپاهان اصفهان در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر میزبان تیم آلومینیوم اراک است.

به گزارش آماج خبر به نقل از تسنیم، هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز شنبه ۱۹ شهریورماه با برگزاری ۸ دیدار خاتمه می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها، سپاهان در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم آلومینیوم اراک است.

سپاهان اگرچه لیگ بیست و دوم را با پیروزی آغاز کرد و با کسب شش امتیاز از دو بازی ابتدایی فصل به عنوان یکی از مدعیان حدی لیگ معرفی شد اما در چند هفته اخیر دچار چالش شده و حال و روز خوبی ندارد؛ زردپوشان اصفهانی از ۳ بازی آخر خود هیچ بردی به دست نیاورده‌ا‌ند و حال باید در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته ششم به مصاف آلومینیوم اراک برود؛ دیداری سخت و حساس که با توجه به نتایج اخیر و جایگاه سپاهان و آلومینیوم اراک در جدول، کسب پیروزی در آن برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است و با در نظر گرفتن نزدیکی امتیازات تیم‌های رده نخست تا هفتم جدول، نتیجه آن علاوه بر تیم‌های برگزار کننده، برای تیم‌های استقلال، نفت مسجدسلیمان، پیکان، فولاد و گل‌گهر نیز حائز اهمیت است.

شاگردان مورایس درحالی آماده مصاف با آلومینیوم اراک می‌شوند که در ۵ هفته نخست ۲ برد و ۲ تساوی و یک شکست کسب کرده و با ۸ امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی جای دارند. سپاهانی‌ها هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن به میدان رفته و با وجود بازی خوبی که ارائه دادند، با تساوی یک-یک متوقف شدند تا روند نبردن‌های این تیم وارد سومین هفته متوالی خود شود.

در آن سو آلومینیوم اراک از ۵ بازی قبلی خود یک برد، یک تساوی و ۳ شکست به دست آورده و با ۴ امتیاز در رده پانزدهم جدول ایستاده است؛ شاگردان رحمتی هفته گذشته مقابل تراکتور تن به شکست ۲ بر صفر دادند تا روند ناکامی‌های این تیم همانند همتای اصفهانی خود وارد سومین هفته متوالی خود شود.

در آن سو آلومینیوم اراک از ۵ بازی قبلی خود یک برد، یک تساوی و ۳ شکست به دست آورده و با ۴ امتیاز در رده پانزدهم جدول ایستاده است؛ شاگردان رحمتی هفته گذشته مقابل تراکتور تن به شکست ۲ بر صفر دادند تا روند ناکامی‌های این تیم همانند همتای اصفهانی خود وارد سومین هفته متوالی خود شود.

سپاهان مقابل آلومینیوم اراک چاره‌ای جز پیروزی ندارد؛ زردپوشان اصفهانی طی هفته‌های اخیر با افت مواجه شده‌ و در ۳ بازی آخر خود ۷ امتیاز حساس را از دست دادند و راه را برای تثبیت صدرنشینی پرسپولیس باز کردند. شاگردان مورایس می‌دانند که برای باقی ماندن در جمع مدعیان و حفظ فاصله‌شان با صدر جدول باید ۳ امتیاز این دیدار را به دست آورند.

با این حال زردپوشان اصفهانی کار سختی را پیش‌رو دارند. سپاهان یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های حال حاضر در لیگ است اما شاگردان مورایس در فصل اخیر از نظر گلزنی تا حدودی با مشکل روبه‌رو بوده و نرخ‌ بهره‌وری مهاجمان این تیم کاهش چشم‌گیری داشته است. سپاهان تیمی است که در هنگام حمله، از نظم تاکتیکی و تکنیکی خوبی برخوردار بوده و در فاز هجومی بازیکنان زهردار و خلاقی در اختیار دارد. تیم مورایس در بسیاری از پارامترهای هجومی از جمله شوت از راه دور، نبردهای هوایی و نرخ بهره‌وری از ضربات ایستگاهی از سرآمدترین تیم‌های لیگ محسوب می‌شود. هماهنگی بالا و حضور پرتعداد شاگردان مورایس در هنگام حمله و بهره بردن از بازیکنانی مانند مغانلو، احمدزاده، حسینی، علی‌نژاد، فرناندز و سلمانی سپاهان را تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های لیگ در فاز هجومی نموده اما فرصت‌سوزی‌های پرشمار مهاجمان موجب شده است که تا زردپوشان اصفهانی در گلزنی با مشکل مواجه باشند.

سپاهان در فاز دفاعی اما شرایط چندان آرمانی ندارد و مدافعان این تیم هنوز نتوانسته‌اند با نیازمند به هماهنگی لازم برسند، پاشنه آشیل تیم مورایس اشتباهات فردی بازیکنان این تیم به ویژه در فاز دفاعی است که تاکنون امتیازات حساسی را از سپاهان گرفته است.

در آن‌ سو تیم آلومینیوم اراک قرار‌ دارد که برخلاف فصول گذشته لیگ امسال را ضعیف شروع کرده و در ۳ بازی آخر خود ۲ شکست و یک مساوی به دست آورده است و برای خاتمه بخشیدن به روند ناکامی‌هایش به دنبال پیروزی مقابل سپاهان است. شاگردان رحمتی تیمی جنگنده و قلدر هستند که در اجرای بازی بسته و دفاعی تبحر دارند؛ نقطه قوت شاگردان رحمتی، در خط دفاعی آنها است. سبک بازی تخریبی و دفاع تیمی و منظم آنها موجب می‌شود که به راحتی گل نخورده و بهترین خط حمله‌ها را زمین‌گیر کنند. با این وجود اراکی‌ها در فاز هجومی با مشکل مواجه هستند و در طول ۵ هفته گذشته تنها یک گل به ثمر رسانده‌اند که آمار فاجعه باری محسوب می‌شود.

تقابل سپاهان و آلومینیوم را می‌توان دیدار سخت و حساس برای هر ۲ تیم دانست. سبک تدافعی بازیکنان نفت مسجدسلیمان در کنار چمن بی‌کیفیت ورزشگاه فولادشهر با توجه به نوع بازی سپاهانی‌ها می‌تواند برای شاگردان مورایس دردسرساز شود و باید منتظر ماند و دید در این مسابقه چه اتفاقی رخ خواهد داد.

محرومان و مصدومان:

سپاهان بازیکن محرومی ندارد اما محمد کریمی و جلال علی‌محمدی همچناان مصدوم بوده و در بازی فردا غایب خواهند بود.

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، جونیور نیلسون، رناتو داسیلویرا، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، مسعود ریگی، مانوئل فرناندز، یاسین سلمانی، فرشاد احمدزاده، آلویس کامسوبا و شهریار مغانلو

سرمربی: مورایس

ترکیب احتمالی آلومینیوم اراک:

حسین پورحمیدی، سید مهران موسوی، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، سید محمداحسان حسینی، مصطفی احمدی، علیرضا نقی‌زاده، محمود قائدرحمتی، هانسل زاپاتا، والنتینو یوئل و محمدرضا آزادی.

سرمربی: مهدی رحمتی

آمار رویارویی‌های دو تیم سپاهان اصفهان و آلومینیوم اراک به شرح زیر است:

فصل ۱۴۰۰_۱۳۹۹

سپاهان یک_آلومینیوم اراک صفر

گل‌ها: سجاد شهباززاده

آلومینیوم اراک یک_سپاهان ۶

 

گل‌ها: شهباززاده(۲گل) دانیال اسماعیلی‌فر(۲ گل) محمدرض خلعتبری و محمد محبی(سپاهان)، محمد ایرانپوریان (آلومینیوم اراک)

 

فصل ۱۴۰۱_۱۴۰۰

 

آلومینیوم اراک صفر_سپاهان صفر

 

سپاهان یک_لومینیم اراک یک

 

گل‌ها: محمد بایرامی(آلومینیوم اراک)، سجاد شهباززاده(سپاهان)

 

برنامه سایر دیدارهای هفته ششم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:

 

شنبه ۱۹ شهریور ماه

 

نفت مسجدسلیمان- پرسپولیس

 

مس کرمان- ذوب‌آهن

 

تراکتور- صنعت نفت آبادان

 

پیکان- گل‌گهر سیرجان

 

ملوان- فولاد

 

استقلال- نساجی مازندران

 

مس رفسنجان- هوادار

 

 

  • نویسنده : نگین جان نثاری