رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: دانشگاه‌های کشور با ظرفیت خوابگاهی۲۵۰ هزار دانشجو سال تحصیلی جدید را شروع خواهند کرد.

به گزارش آماج خبر به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویی، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌های کشور با ظرفیت خوابگاهی۲۵۰ هزار دانشجویی که ۲۱۶ هزار نفر از ظرفیت آنها با مالکیت دولتی و ۳۴ هزار نفر به صورت استجاری و خودگردان است، سال تحصیلی جدید را شروع خواهند کرد.

 

آقای گنجی با اشاره به چالش‌های احتمالی پیش رو، گفت: تخصیص اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه یکی از مواردی است که کلیه مسئولین کشور باید بدان توجه جدی کنند تا تخصیص منابع به اندازه و به موقع به دانشگاه‌ها داده شود تا خیال برنامه ریزان در دانشگاه آسوده شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: صندوق رفاه دانشجویان، سهم دانشجویان از قیمت غذای دانشجویان و اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی را به طور منطقی بررسی و تعیین و به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده است؛ به طوری که امیدواریم برای دانشجویان دغدغه‌ای از این بابت ایجاد نشود و از طرفی میزان وام‌های تحصیلی را طوری افزایش داده است تا مشکلات احتمالی دانشجویان به حداقل برسد.

مسعود گنجی با اشاره به مسائل صنفی و رفاهی به معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها اطمینان داد دولت و مجموعه سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویان جلسات هماهنگی متعددی را برگزار و راهکار‌های مختلف را بررسی و ارائه کرده‌اند تا دانشجویان مشکلات صنفی و معیشتی کمتری داشته باشند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش از این تعداد خوابگاه‌های کشور را ۹۸۰ بلوک خوابگاهی با ظرفیت ۲۰۲ هزار نفر و با متوسط پوشش خوابگاهی ۳۷ درصد اعلام کرده بود.

  • نویسنده : محمد خرم زاده