بازرسی از واحدهای تولیدی استان یزد در سال گذشته و در مقایسه با سال قبل از آن ۴۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایسنا، ‌مدیر کل استاندارد استان یزد گفت: بازرسی از واحدهای تولیدی استان یزد در سال گذشته و در مقایسه با سال قبل از آن ۴۰ درصد رشد داشته است.

«محمد رضا زارع بنادکوکی» ضمن ارائه گزارش عملکرد سال گذشته این اداره کل در محورهای بازرسی و نمونه‌برداری، تصریح کرد: تعداد بازرسی از واحدهای تولیدی استان در سال ۹۹ برابر یک هزار و ۵۲۰ مورد بوده در صورتی که بازرسی از واحدهای تولیدی تحت پوشش در سال گذشته، به همت کارشناسان استاندارد به دو هزار و ۱۰۷ مورد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ تعداد دو هزار و ۹۶۳ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی وصنعتی تحت پوشش انجام شده است که با وجود محدویت های کرونایی این اقدام در سال ۱۴۰۰ به سه هزار و ۷۶۳ مورد صعود و رشد ۲۷ درصدی را تجربه کردیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از ارائه گزارش عملکرد اداره کل استاندارد استان گفت: همان گونه که همگان اطلاع دارند طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد سازی) با هدف کنترل بازار فروش و ایجاد آرامش خاطر در مصرف کنندگان انجام می شود که در این راستا و در سال گذشته عدد ثبت شده در خصوص بازرسی از واحدهای صنفی، طی سه مرحله اجرای این طرح هفت هزار و ۵۶۱ مورد است.

مدیر کل استاندارد استان در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته علاوه بر طرح طاها، طرح ویژه بازرسی استاندارد، تحت عنوان «طرح عیدانه» را هم پشت سر گذاشته‌ایم که مجموع نمونه برداری های انجام شده از واحدهای صنفی سطح بازار استان به ۳۷۲ مورد رسیده است، البته لازم به ذکر است که اگر به لحاظ زمانی و منابع مالی و انسانی در شرایط بهتری قرار می داشتیم امار عملکردمان افزایش بهتری را نشان می داد.

  • نویسنده : فاطمه السادات میردهقان