به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام به تشریح اهم اقدامات زیست محیطی صورت پذیرفته توسط این اداره پرداخت.

علیرضا محمدی از انجام ۶۰ مورد تیمار و نگهداری گونه‌های حیات وحش در ده ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: در این مدت با ۲۵ مورد اکتشاف و بهره‌برداری معادن موافقت و ۶ مورد در این زمینه مخالفت شده است.

 

وی با اشاره به اهمیت پایش تالاب‌های استان گفت: در این مدت ۶۰ مورد پایش تالاب‌ها انجام و ۳۷ مجوز صید و شکار نیز صادر شده است.

 

وی درباره کار‌های صورت گرفته در زمینه محیط زیست انسانی گفت: در این زمینه ۱۱۴۵ مورد پایش انجام و ۱۶۸ اخطاریه صادر شده و در این زمینه با صنایع آلاینده بدون هیچگونه تسامحی، برخورد قانونی صورت می‌گیرد و برای صاحبان صنایع آلاینده نیزپرونده قضایی تشکیل می‌شود.

 

وی از انجام ۱۳۰ مورد نمونه برداری از منابع آب خبر داد و گفت: ۵۸ مورد نمونه برداری از فاضلاب صنایع و ۴۵ مورد ازدودکش صنایع نمونه‌برداری شده است.

 

وی با اشاره به اهمیت حوزه یگان حفاظت، بیان کرد: با تلاش یگان حفاظت ۱۵۶ مورد تخلف کشف و ۲۳۲ متخلف دستگیر و ۵۹ مورد سلاح نیز کشف شده است.

  • نویسنده : زهرا شهبازی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان