مرکز بهداشت غرب اهواز ۳۵ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی را از ابتدای امسال تا پایان تیرماه انجام داده است.

به گزارش آماج خبر، سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز تعداد بازرسان سلامت محیط این مرکز را ۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: با تلاش بازرسان از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۳۵ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده است.

 

شایسته شمی پور افزود: بازرسان بهداشت محیط به صورت مستمر و در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر و گشت‌های شبانگاهی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در حوزه غرب اهواز بازدید و نسبت به ارائه آموزش‌های لازم اقدام می‌کنند.

 

وی می‌گوید: رعایت نکردن بهداشت در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی خطر‌هایی برای سلامت شهروندان به دنبال دارد و همه تولیدکنندگان مواد غذایی و به ویژه اغذیه فروشها، رستوران داران، آشپزخانه‌ها و… باید از سلامت غذایی محصولاتی که تولید می‌کنند، مطمئن باشند.

 

شمی پور بر رعایت بهداشت فردی و استفاده از ابزار کار شامل؛ روپوش، کلاه و دستکش حین فعالیت تاکید و اضافه کرد: در غیر اینصورت مسئولیت عواقب ناشی از بی توجهی به موازین بهداشتی بر عهده صاحبان اصناف خواهد بود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه همه متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ملزم به رعایت بهداشت فردی، ساختمان، ابزار و مواد غذایی در محل مدیریت خود هستند، ادامه داد: از سایر ارگان‌های متولی در امر سلامت مردم از جمله؛ اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شبکه دامپزشکی، شهرداری و .. درخواست همکاری و تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌ها در سطح اصناف را داریم.

 

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در برخورد با متخلفان بهداشتی که سلامت شهروندان را به خطر بیندازند هیچگونه ملاحظه کاری صورت نخواهد گرفت و با آن‌ها قاطعانه برخورد می‌شود.

 

شمی پور در پایان از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی موارد را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

  • نویسنده : محمد خرم زاده
  • منبع خبر : صدا و سیما