دکتر ایرج کاظمی نژاد پنجشنبه در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی اظهار داشت: پارک علم و فناوری خوزستان از سطح فناوری بسیار بالایی برخوردار است که امیدواریم با حمایت همه جانبه به عنوان یکی از پارک های شاخص کشور به جایگاه ویژه ای برسد.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به اینکه ۱۸ شرکت فناور پارک علم و فناوری خوزستان به همراه پنج شرکت دانش بنیان از استان های فارس و خراسان رضوی در نمایشگاه نفت ، گاز و پتروشیمی در اهواز حضور دارند افزود: همگی این شرکت ها در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی فعال بوده و از برندهای پارک علم و فناوری هستند که بر اساس توانمندی و سطح فناوری از بین سایر متقاضیان انتخاب شدند.

 

کاظمی نژاد تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان حاضر در این نمایشگاه محصولات خود را بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای ارائه داده و از حمایت صد در صدی پارک علم و فناوری استان برخوردار هستند.

 

وی ادامه داد: حدود ۲ میلیارد ریال هزینه غرفه های مرتبط با پارک علم و فناوری در این نمایشگاه است و چون تعداد شرکت های تحت پوشش پارک استان خوزستان بیشتر است سهم عمده این هزینه را پارک علم و فناوری این استان پرداخت کرده است.

 

کاظمی نژاد یکی از وظایف ذاتی پارک علم و فناوری را حمایت از شرکت ها در زمینه تسهیلات مالی، فضای فیزیکی و معنوی عنوان کرد و گفت: حضور در نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی برای ما بسیار استراتژیک است زیرا خوزستان مهد صنعت نفت ایران است .

 

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: به واسطه موقعیت استراتژیک خوزستان در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، معمولا بسیاری از شرکت های دانش بنیان تمایل دارند که محصولات خود را در این منطقه عرضه کنند.

 

وی افزود: یکی از محصولات پارک علم و فناوری خوزستان که از سطح فناوری بالایی برخوردار بوده و یک قرارداد ۱۶۰ میلیارد ریالی با شرکت فولاد شادگان دارد توسط شرکت ناب اندیش اعصار رونمایی شد که این برند در حوزه تامین نیروی فنی و نظافت صنعتی فعال است.

 

کاظمی نژاد گفت: این محصول نسل جدیدی از وکیوم پمپ ها است که قدرت بالایی داشته و قابل استفاده در صنعت فولاد و سایر صنایع مشابه است. کارایی وکیوم پمپ ها در حوزه اجرایی شهرداری ها نیز بسیار موثر است. شهرداری ها می توانند به واسطه این پمپ های مکنده عملیات نظافت سطوح را از روش سنتی به حالت مکانیزه تبدیل کنند.

 

وی افزود: عرضه محصول توسط فناور باید به تقاضا منجر شود و یا به فروش برسد تا اشتغال و اقتصاد شرکت های دانش بنیان رونق پیدا کند. مطمئنا با حمایت از جوانان می توانیم شاهد روزهای خیلی خوبی برای استان باشیم.

 

رضا بیژن زاده مدیر شرکت دانش بنیان ناب اندیش صنعت اعصار به عنوان فناور برتر کشور نیز گفت: دستگاه ساخته شده با نام وکیوم لودر با قدرت بالا توان مکش اجرام سنگین مانند ضایعات آهن را نیز دارد.

 

برنده جشنواره بین المللی خوارزمی افزود: ساخت این دستگاه عظیم حدود ۶ ماه طول کشید که تماما توسط مهندسان این شرکت طراحی و ساخته شده است.

 

عضو بنیاد علمی نخبگان کشور گعت: این دستگاه در صنایع نفت، حفاری، پتروشیمی و فولاد کاربرد دارد و کشور را از واردات این نوع دستگاه کاملا بی نیاز می کند.

 

?نمایشگاه تخصصی صنعت نفت و حفاری خوزستان در سال ۱۴۰۰ روز یکشنبه ۱۷ بهمن در اهواز گشایش یافت.

  • نویسنده : ابوالفضل کاویانپور
  • منبع خبر : خوز نیوز