رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از انجام ۷۶۳ هزار قطعه جوجه‌ریزی از فروردین‌ماه جاری تاکنون در این استان خبر داد.

سید عماد شاهرخی شامگاه دوشنبه در جلسه وبیناری تنظیم بازار محصولات کشاورزی با اشاره به اینکه میزان جوجه‌ریزی لرستان در اسفندماه سال گذشته ۲ میلیون و یک‌صد هزار قطعه بوده است، اظهار داشت: میزان ۷۶۳ هزار قطعه در فروردین‌ماه جاری تاکنون انجام‌شده که این اقدام این استان را از این حیث به یکی از استان‌های موفق کشور تبدیل کرده است.

وی افزود: میانگین تولید روزانه گوشت گرم سفید لرستان در سال گذشته میزان ۲۰۵ تن بود که حدود ۹۵ تن مازاد مصرف این استان به سایر نقاط کشور ارسال‌ شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به نحوه استفاده از سامانه کابوک در رصد و پایش زنجیره تولید تا مصرف مرغ گوشتی اشاره و عنوان کرد: در راستای حمایت از تولید و مصرف‌کنندگان به کمک این سامانه واسطه‌ها را حذف و زنجیره تولید مرغ از مرغداری، کشتارگاه، حمل و توزیع، کنترل و مدیریت کردیم.

وی بیان کرد: از مزایای خرید از طریق سامانه کابوک می‌توان به جلوگیری از عرضه خارج از شبکه، توزیع عادلانه در سطح کل لرستان و عرضه با قیمت تنظیم بازاری اشاره کرد که همین مزایا باعث شد در سال گذشته نزدیک به ۲ میلیون نفر از طریق این سامانه کار خرید خود را انجام دهند.

شاهرخی با اشاره به توزیع گوشت منجمد در لرستان گفت: میزان ۲۵ تن گوشت گرم گوساله نر جوان با همکاری اتحادیه دامداران این استان کشتار و با ۲۰ درصد زیر قیمت بازار عرضه شد که در روزهای آینده این کار دوباره آغاز می‌شود.