معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اجرای مطلوب مسابقات درون مدرسه ای ۲۱۰۰ فضای درون مدرسه‌ای را ایجاد کردیم که تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد. تا مهر امسال نیز ۱۰۰۰ مجموعه درون مدرسه‌ای بهره برداری می‌شود که این طرح به نام شهید سلیمانی مزین شده است.

به گزارش آماج خبر، صادق ستاری فرد در شورای عالی جشنواره‌ها و مسابقات ورزش دانش‌آموزی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد اظهار کرد: خوشحالیم امروز در خدمت بزرگان هستیم شاید تشکیل این جلسه با از سرگیری مسابقات ورزشی لازم‌ بود.

وی افزود: ورزش آموزشگاهی پایه و اساس ورزش کشور است وخوشبختانه با فدراسیون و معاونان وزارت ورزش ارتباط خوبی داریم. رویکردهای تربیتی خوبی در ورزش دانش‌آموزی حاکم است.

ستاری فرد با تاکید براینکه تقویت زیرساخت‌ها و نیازهای ورزش دانش‌آموزی مدنظر است، ادامه داد: امروز از نقطه نظرات عزیزان برای فرصت آفرینی و استفاده از ظرفیت برای اعتلای ورزش کشور استفاده کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بالغ بر ۳۰ هزار معلم ورزش داریم که در نوع خود بی نظیر است و می‌توانند انقلاب گسترده‌ای در حوزه ورزش ایجاد کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ۵۲۰۰ فضای ورزشی داریم و اکنون مسابقات ورزشی در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور برگزار می‌شود لذا نیاز لست برای دوری از موازی کاری‌ها و ایجاد یک نظام هم افرا این دورهمی شکل بگیرد.

وی افزود: حدود ۱۰۰۰ مجموعه ورزشی را به صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار دادیم که اکنون ۹۳۳ مجموعه ورزشی به صورت رایگان در اختیار خانواده‌هاست. اولین دوره مسابقات ورزشی مادران و دختران و پدران و پسران نیز برگزار می‌شود.

ستاری فرد ادامه داد: اولین دوره مسابقات بازی وارسازی مهارت‌های زندگی برگزار می‌شود. برای اجرای مطلوب مسابقات درون مدرسه ای ۲۱۰۰ فضای درون مدرسه ای را ایجاد کردیم که تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد. تا مهر امسال نیز ۱۰۰۰ مجموعه درون مدرسه‌ای بهره برداری می‌شود که این طرح به نام شهید سلیمانی مزین شده است.

وی اضافه کرد: مسابقات فرهنگی ۱۴۰ هزار و ۳۰ نفر را در ۷ رشته پوشش داده است که این مسابقات با شور خاصی برگزار شد. جا دارد از رسانه ملی برای پوشش زنده مسابقات دانش‌آموزی تشکر کنم زیرا به بسط مسابقات، شناسایی و ایجاد انگیزه برای شروع رقابت‌ها کمک کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تلاش داریم سایر رشته‌ها را در این این امر پوشش دهیم لذا نیاز بود همبستگی بین دو وزارتخونه دنبال شود. هدف گذاری ما کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی، توانمندسازی معلمان برای بهتر اجرا شدن طرح استعدادیابی است که اکنون این طرح در اصفهان شروع شده است، همچنین ارزشیابی درس تربیت بدنی و معلمان این حوزه نیز در دستور کار است.

 

 

  • نویسنده : آیناز اقایی