رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر بوشهر از جمع‌آوری ۲۷۲ قلاده سگ در مرحله دوم طرح ساماندهی سگ‌های بلاصاحب خبر داد.

به گزارش آماج خبر، حمیده هلال بحر صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صدمات سگ‌های بدون صاحب به شهروندان اظهار داشت: با توجه به مزاحمت و صدمات وارده سگ‌های بی‌صاحب  به شهروندان و ایجاد آلودگی‌های محیطی و تقاضای مکرر همشهریان، این موضوع از اولویت شورای ششم ذیل کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر بوشهر قرار گرفت.

وی از اتمام مرحله نخست طرح ساماندهی سگ‌های بی‌صاحب  خبر داد و بیان کرد: این طرح از اوایل امسال با مصوبه شورای شهر بوشهر اجرا شد و مرحله دوم از ۲۱ تیرماه به مدت یک سال آغاز شده که تاکنون ۲۷۲ قلاده سگ جمع‌آوری و به محل کمپ نگهداری انتقال داده شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر بوشهر خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های که صورت گرفت زیرساخت‌های کمپ نگهداری سگ‌های بی‌صاحب در حال برطرف شدن است.

هلال بحر اضافه کرد: قرارداد با دامپزشک برای معاینه و عقیم‌سازی سگ‌های یاد شده صورت گرفته که بر اساس دستورالعمل ابلاغی از وزارت کشور این طرح با دقت و سرعت در حال اجرا است.

وی از راه‌اندازی سامانه الو پناه خبر داد که شهروندان می‌توانند با تماس با این سامانه محل تجمع سگ‌های بی‌صاحب  را اعلام کنند تا اکیپ جمع‌آوری با حضور در محل نسبت به جمع‌آوری این سگ‌ها و انتقال آنها به کمپ اقدام کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر بوشهر ضمن تشکر از حامیان حیوانات که تاکنون همکاری لازم در این امر داشته‌اند گفت: تزریق واکسن و عقیم‌سازی از جمله اقدامات شهرداری پس از جمع‌آوری است که همکاری شهروندان قابل تحسین است.

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی