وحیدی: مبالغی که باید به استان یزد کمک شود را پیگیری کرده و با فاصله کمی باید خسارات جبران شود.

 

 

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وزیر کشور در نشست ستاد مدیریت بحران استان یزد گفت: ارزیابی خسارت‌های داخل استان تاهفته آینده تمام می‌شود و ما تلاشمان این است که خسارات وارد شده به مردم جبران شود.

وحیدی افزود: مبالغی که باید به استان کمک شود را پیگیری می‌کنیم و با فاصله کمی باید خسارات جبران شود.

وی با اشاره به نقش سیل بند‌ها و آبخیزداری در مهار سیل گفت: در این زمینه باید اقدامات لازم برای جلوگیری از هر گونه بحران صورت گیرد.

وزیر کشور افزود: باید مواردی که باعث ایجاد خسارت در یزد شده اصلاح شود تا موقع سیل آب بتواند از شهر خارج شود.

وحیدی با بیان اینکه تکنولوژی بکار رفته در قنوات بسیار گرانبهاست افزود: قنوات باید احیاء شوند.

وی همچنین خواستار استفاده از فناوری و علم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی در سال‌های آینده شد.

وزیر کشور ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته برای مهار سیل و جلوگیری از خسارات بیشتر گفت: حریم‌های شهری باید رعایت شوند و اگر مسیر رودخانه را بسته اند، این موضوع غیرقانونی است و باید مسیر رودخانه یزد باز شود.

بازسازی مناطق سیل زده و تحهیز شهرداری یزد به امکانات از دیگر مواردی بود که وزیر کشور بر آن‌ها تاکید کرد.

استاندار یزد نیز در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه در سیل اخیر ۱۲۶۴۵ میلیارد ریال خسارت به استان وارد شد افزود: حجم خسارت بالا و لازم است اتفاقات ویژه‌ای برای جبران خسارات رخ دهد.

فاطمی گفت: در این سیل ۵۴۱ واحد مسکونی شهری، ۹۶ واحد تجاری و صنعتی شهری، ۲۶۳ واحد مسکونی روستایی و ۶۷ واحد تجاری و صنعتی روستایی دچار آسیب شدند.

وی ثبت وقوع حادثه جاری شدن سیل در مناطق مختلف استان در سامانه سما، آماده باش کلیه اعضای ستاد، بازدید مسئولان استان از مناطق خسارت زده، هدایت و کنترل رواناب ورودی به شهر یزد و بازدید از سیل بند‌های حفاظتی شهر یزد را از جمله اقدامات استان برشمرد.

 

 

  • نویسنده : مبینا یزدانی