سفیر اسبق ایران در ایتالیا با بیان اینکه به رغم همه فشارهایی که غرب و به خصوص آمریکایی‌های بر ایران وارد کردند تا بازدارندگی ایجاد کنند، گفت: ما توانستیم به جهانیان عرضه کنیم و بگوییم این فعالیت‌های هسته‌ای، خروجی۴۳ سال مقاومت است.

به گزارش اماج خبر به نقل از ایرنا، ابوالفضل ظهره وند با اشاره به روز ملی صنعت هسته‌ای، گفت: روز ملی فناوری هسته‌ای یکی از روزهای افتخارآمیز برای ایران در عرصه تکنولوژی هسته‌ای و قرار گرفتن در لبه علم در این حوزه است.

 

سفیر اسبق ایران در ایتالیا اضافه کرد: ما در این سال‌ها به رغم همه فشارهایی که غرب و به خصوص آمریکایی‌های بر ایران وارد کردند تا بازدارندگی ایجاد کرده و این تکنولوژی را در کشورمان اسقاط کنند، توانستیم در همه ساخته‌های این علم، از معدن تا میله‌گذاری، تولید صفحه سوخت و حتی ساخت نیروگاه بومی جلو برویم.

 

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه صنعت هسته‌ای یکی دستاوردهای انقلاب است، اظهار کرد: ما توانستیم به جهانیان عرضه کنیم و بگوییم این فعالیت‌های هسته‌ای، خروجی۴۳ سال مقاومت است.

 

وی اضافه کرد: قطعا اگر قرار باشد هر نظام ایدئولوژیکی پایایی داشته باشد و بتواند از خود دفاع کند، باید در میدان آن را انجام دهد که یکی از این میدان‌ها، میدان تکنولوژی ‌علوم است.

 

ظهره‌وند در پایان خاطرنشان کرد: ما توانستیم در عرصه هسته‌ای یک سند روشن برای جهانیان و کسانی که پیش از انقلاب نبودند، داشته باشیم تا نتیجه ۴۰ سال مقاومت در این حوزه را شاهد باشند.

  • نویسنده : زهرا قلی‌پور