سعید حسینی نژاد روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: با وجود آمار خوب جوجه ریزی در خوزستان، مرغ هایی که در واحدهای تولیدی استان تولید می‌شوند در بازار عرضه نمی‌شوند، و سرنوشت این مرغ‌ها باید مشخص شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا ،وی گفت: مرغ، پس از یک دوره ۴۵ روزه جوجه ریزی باید وارد بازار شود و با وجود اینکه دوره پرورش مرغ بهمن در خوزستان گذشته اما مرغ به وفور در استان نیست؛ باید بررسی لازم انجام شود که چرا این موضوع در استان رخ داده است.

 

حسینی نژاد با بیان اینکه روزانه از استان‌های دیگر مرغ وارد خوزستان می‌شود،افزود:با جوجه‌ریزی ۶میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه در بهمن باید با مازاد تولید مرغ در استان روبه رو می‌شدیم اما اکنون کمبود مزغ وجود دارد.

 

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه با وجود آمار بالای تولید مرغ در استان همچنان مرغ منجمد نیز توزیع می شود بیان کرد: مصرف روزانه مرغ در استان ۳۵۰ تن است؛ جهاد کشاورزی باید مشخص کند که چه افرادی از این شرایط سود می‌برند که مانع عرضه و ورود مرغ به بازار می‌شوند؟

 

وی ادامه داد: هر گروه و یا افرادی که این تخلف را انجام می دهند و مانع عرضه مرغ تولیدی استان در بازار می شوند باید شناسایی و شدیدترین برخورد با این افراد انجام شود.

 

وی با اشاره به گرانفروشی کالا در مناطق کیانپارس و وهابی اهواز افزود: برای سال آینده برنامه نظارتی خاصی برای این مناطق باید در نظر گرفته شود؛ متاسفانه گرانفروشی در این مناطق رواج پیدا کرده است.

 

حسینی نژاد با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند باید میوه تنظیم بازار در خوزستان توزیع شود گفت: سامانه بازرگام نیز باید میوه تنظیم بازار را به صورت الکترونیکی توزیع کند.

 

در خوزستان بالغ بر ۸۰۰ واحد تولیدی مرغ وجود دارد که متناسب با نیاز استان باید ماهانه به طور متوسط ۶ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شود.

 

روزانه ۷۰ تن مرغ منجمد نیز برای کنترل قیمت آن در بازار خوزستان توزیع می‌شود.

 

 

  • نویسنده : ابوالفضل کاویانپور