مدیر مسئول مرکز جهاد کشاورزی دهستان میانکوه گفت: در بنادک سادات دو ایستگاه پایش آفت مگس مدیترانه‌ای نصب شده که با مشاهدات علائم هشدار داده می شود.  

به گزارش آماج خبر به نقل از صدا و سیما، شهاب اقبالی گفت: مگس مدیترانه‌ای حشره‌ای که درختان میوه دار ، هسته دار با میوه‌هایی قندی و گیاهان زینتی و صیفی جات را در برگرفته و خساراتی را به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به سیکل زندگی کوتاه مدت مگس مدیترانه‌ای گفت: با تغییرات و شرایط آب و هوایی این حشره از اواخر اردیبهشت ماه شروع به تخم گذاری و فعالیت نموده و تا فصل پاییز نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر مسئول جهاد کشاورزی دهستان میانکوه هدف از آموزش را ردیابی و شناسایی مگس مدیترانه‌ای جهت جلوگیری از خسارات به باغات و درختان میوه دانست و گفت: در بنادک سادات دو ایستگاه پایش و ردیابی آفت مگس مدیترانه‌ای ایجاد و نصب گردیده که با مشاهدات علائم هشدار داده میشود.

اقبالی تصریح کرد: کنترل باغات و درختان، نصب مواد جذب کننده آفت در باغ، دفن در عمق ۵۰ سانتیمتری خاک، برداشت زودهنگام محصول، انبار نکردن محصول در باغ و استفاده از مواد فراری دهند مانند گوگل و انغوزه را مهمترین روش‌های کنترل مگس مدیترانه‌ای دانست.

  • نویسنده : فائزه باقری