مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه جهادگران طرح «رسام» به دنبال تعلیم و تربیت دانش‌آموزان هستند، گفت: طرح جهادی «رسام » ابتکاری از فرزندان نسل جدید انقلاب است که وارد میدان شدند و پرچم آموزش و تحصیل را باردیگر بالا بردند.

به گزارش آماج خبر، علی‌رضا رحیمی مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان قم صبح امروز در مراسم افتتاحیه طرح جهادی «رسام» در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قم بیان کرد: طرح رسام «رسالت‌سبز‌ امروز معلم» ابتکاری بود از فرزندان نسل جدید انقلاب که آرام ننشستند تا دانش‌آموزی در مناطق محروم به دلیل عدم دسترسی به فضای مجازی در زمان کرونا از آموزش حضوری دور بماند.

 

وی ادامه داد: ما در آموزش و پرورش به حضور گرم دانشجو معلمان جهادگر نیاز داریم که جهاد این افراد در حوزه تعلیم و تربیت قابل تقدیر است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در رابطه با طرح رسام گفت: طرح رسام، جهاد بسیار شایسته‌ای است که جهادگران ابتکار عمل به خرج دادند و بنیان‌گذاری کردند، این افراد علاوه بر ثوابی که می‌برند، نکاتی را آموزش می‌بینند که قطعا در هیچ یک از دانشگاه‌ها با آن مواجه نخواهند شد تجربه حضور در مدارس در دوران تحصیل بر توشه این افراد خواهد افزود.

 

رحیمی افزود: تجربه‌هایی که دانشجو معلم‌ها در این مدل طرح‌ها کسب می‌کنند به این افراد کمک می‌کند که بعد از تحصیل در دانشگاه وقتی وارد خدمت در نظام تعلیم و تربیت شدند پخته‌تر باشند.

 

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: جهادگران حوزه تعلیم و تربیت باید از فرصتی که در اختیار آن‌ها گذاشته شده به بهترین شکل ممکن استفاده کنند، این طرح برای جهادگران و دانش آموزان سود رسان خواهد بود، شغل معلمی شغل پیامبران است و چه چیزی از این بهتر که تعداد زیادی از فرزندان این کشور در دوران خدمت به دست دانشجو معلم‌ها تربیت شوند.

 

وی در پایان تاکید کرد: جهادگران نسل جدید انقلاب بعد از شیوع ویروس کرونا به میدان آمدند تا نگذارند کسی به دلیل اینکه در منطقه محروم زندگی می‌کند از آموزش عقب بماند و به نحوی بی سواد بزرگ شود، دانشجو معلم‌ها هزینه کردند و رفتند و آمدند تا جلوی آفت تحصیل نکردن را بگیرند.

  • نویسنده : مهدی حاجیلو