عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری : خدمات صنعت نفت در استان خوزستان، شامل مسئولیت‌های اجتماعی است که در واقع هزینه نبوده و نوعی سرمایه گذاری خواهد بود.

به گزارش آماج خبر، آیت لله شیخ عباس کعبی در دیدار مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت:خدمات مناطق نفت خیز و شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت ملی حفاری در قالب مسئولیت‌های اجتماعی، هزینه نیست و نوعی سرمایه گذاریست که علاوه بر نتیجه ملی و استانی، باعث ثمراتی برای خود صنعت در آینده نزدیک خواهد بود.

وی افزود: هرچند پرداختن به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی توسط صنعت نفت مهم است، اما در کنار آن، هدایت و استفاده حداکثری و صحیح از این هزینه‌ها در جهت رفع مسائل استان و شهر‌های محروم بسیار ضروری است که امیدواریم شهرداری‌ها به صورت ویژه و با دقت در جهت این امر بکوشند.

محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، ضمن ارائه گزارشی از حضور خود در همایش بین‌المللی سن پترزبورگ در روسیه و اقدامات شرکت ملی نفت ایران، سیاست‌های کلی وزارت نفت در دولت سیزدهم را تشریح کرد.

وی همچنین در خصوص مسئولیت اجتماعی شرکت نفت در استان خوزستان و هزینه‌های صورت گرفته در استان گزارشی ارایه و خواستار کمک شخصیت‌های و خبرگان استان در جهت پیشبرد اهداف ملی شرکت نفت برای رفع مسائل استان و کمک به رفع محرومیت از استان شد.

در ادامه این دیدار، علیرضا دانشی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز، در خصوص برخی اقدامات و برنامه‌های مناطق برای رفع مسائل استان گزارشی ارایه و از هزینه بیش از ۷۱۰۰ میلیارد تومان در این حوزه خبر داد.

وی اظهار داشت: در کنار توجه به مسئولیت اجتماعی شرکت و هزینه‌ها و اقدامات ماهیانه، بخشی از بدهی این شرکت به عنوان عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها که حدود ۶ هزار میلیارد تومان و برای سال‌های ۹۴ تا ۹۶ بوده، به شهرداری‌ها پرداخت شده است.

  • نویسنده : محمد خرم زاده