معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تشکیل زنجیره دربخش تولید یکی از سیاست‌های قطعی دولت به شمار می‌رود که در این ارتباط نخستین زنجیره ارزش گوشت مرغ مربوط به این استان ابلاغ شده است.

به گزارش آماج خبر؛ افشین قطبی اظهار داشت: زنجیره تولید باعث می‌شود تا یک کالای خام از ابتدای تولید تا انتها که به دست مصرف کننده می‌رسد تحت یک مدیریت جامع به ارزش تبدیل شود و قابلیت صادراتی پیدا کند.

وی افزود: زنجیره ارزش برای محصولات کشاورزی افزون براینکه موجب رشد تولید می‌شود، انگیزه ورود سرمایه‌گذار به بخش کشاورزی را نیز افزایش می‌دهد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در همین ارتباط شاید بتوان این ادعا را کرد که نخستین هدف گذاری‌ها برای ایجاد زنجیره ارزش در بخش کشاورزی در حوزه گوشت مرغ انجام شده است.

قطبی هدف از تشکیل زنجیره ارزش گوشت مرغ را افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت عنوان کرد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر تمام حلقه‌های اصلی زنجیره گوشت مرغ شامل مرغ مادر، جوجه کشی، واحد‌های گوشتی و عرضه به مصرف کننده در استان بوشهر وجود دارد و با تشکیل زنجیره، تولید این فرآورده به یک ثبات می‌رسد.

به گفته قطبی انتظار می‌رود با توجه به زیرساخت‌ها و حجم ظرفیت تولیدی که در استان بوشهر وجود دارد این استان افزون بر تامین نیاز داخلی بتواند بعنوان صادرکننده مازاد تولید خود را به استان‌های دیگر ارسال کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به فعالیت یک واحد تولید مرغ مادر در استان بوشهر گفت: افزون براین ۲ واحد دیگر تولید مرغ مادر با ظرفیت ۶۰ هزار قطعه در دست ساخت است که با بهره‌برداری از این واحد‌ها ظرفیت تولید تا پایان سال به ۸۰ هزار قطعه می‌رسد.

  • نویسنده : نرگس حیدری