مدیر تعاون روستایی استان همدان از کشت قرار دادی در ۱۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان خبر داد و گفت: بر طبق این قرارداد کشاورزان به کشت گندم، جو و کلزا خواهند پرداخت. 

به گزارش آماج خبر از همدان، مسعود اکبری اظهار داشت: امسال تعهد تعاون روستایی برای انعقاد کشت قرار دادی گندم در همدان ۱۲۶ هزار هکتار ابلاغ شده بود اما بیش از تعهد ابلاغی طرح اجرا شده است.

وی ادامه داد: در طرح کشت قراردادی مزایای مطلوبی برای کشاورزان در نظر گرفته شده که از جمله این مزایا می‌توان به تخفیف ۲۰ درصدی بیمه و همچنین دریافت ۱۵۰ تومان یارانه نقدی به ازای هر کیلو گرم محصول اشاره کرد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان با اشاره به تمدید طرح کشت قراردادی گندم تا پانزدهم اسفندماه، خاطرنشان کرد: کشاورزان برای برخورداری از مزایای کشت قراردادی گندم می‌توانند به ادارات تعاون روستایی شهرستان خود مراجعه کنند و از کارشناسان برای ثبت نام کمک بگیرند.

اکبری با بیان اینکه استان همدان در اجرای کشت قراردادی گندم دارای رتبه برتر کشوری است، افزود: شهرستان کبودراهنگ با ۴۶ هزار هکتار کشت قراردادی، رتبه اول را در استان همدان به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : حسین زرنقاب
  • منبع خبر : تعاون روستایی