به مناسبت هفته حجاب و عفاف با حضور مسئولان استانی کردستان، نمایشگاه مد و لباس کُردی در سنندج افتتاح شد.

نمایشگاه استانی مد و لباس کُردی به مناسبت هفته حجاب و عفاف و به منظور  معرفی پوشش متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی، با حضور معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان،  در مجتمع فرهنگی، هنری فجر سنندج آغاز به کار کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کردستان ضمن بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از نمادهای‌ اصالت فرهنگی هر منطقه لباس است.

مهدی رمضانی ادامه داد: تنوع هنری پوشش و لباس‌های این نمایشگاه موید این است که لباس قوم کرد تکثر و تنوع زیادی دارد و لباس مردانه و زنانه بسیار هنرمندانه و عفیفانه و مبتنی بر حیا و اصول معرفتی است.

وی با اشاره به اینکه لباس فاخر کردی یکی از افتخارات مردم کردستان است، تاکید کرد: باید زمینه استفاده بیشتر جامعه به خصوص جوانان از این لباس فراهم شود.

حبیبی دبیر اجرایی این نمایشگاه نیز درباره جزئیات برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه غرفه‌های جداگانه برای تمام شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده و طراحان نوع پوشش متناسب با آن منطقه به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: طراحان، پوشش و لباس کردی را از زمان قاجار تا به امروز با استفاده از مستندات بازسازی کرده‌اند.

حبیبی در ادامه گفت: علاوه بر آن، یک غرفه جداگانه برای معرفی پوشش اجتماعی و ملی به منظور ترویج پوشش عفیفانه کردی در جامعه نیز برپا شده است.

مرادی یکی از  طراحان لباس کردی که از مریوان در این نمایشگاه شرکت دارد، اظهار داشت: پوشش لباس‌های کردی بسیار متنوع است و با وجود اینکه چندین سال است که در این حرفه فعالیت دارم اما برخی از لباس‌های موجود در این نمایشگاه برای من تازگی داشت لذا این نشان از تنوع این پوشش است.

وی گفت: در این نمایشگاه به صورت تخصصی پوشش‌های مردانه و زنانه منطقه هورامان، مریوان و سروآباد را به نمایش آوردم.

مرادی اضافه کرد: در این نمایشگاه از سبک‌های جدید و مدرن لباس کردی دیده می‌شود که باعث جذب بیشتر جوانان به این نوع پوشش می‌دهد ضمن اینکه با سبک قدیمی و نوع پوشش قدیمیان نیز آشنا شویم.

گفتنی است، نمایشگاه مد و لباس کردی تا ۲۳ تیر در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج پذیرای بازدیدکنندگان است.

در حاشیه این نمایشگاه ۸ ورک شاپ آموزش لباس برپاست.