جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای ضمن محکومیت فیلم ضداسلامی جشنواره کَن، تاکید کرد: هنر باید بتواند ارزش‌های الهی و انسانی را منتقل کند. هنر اگر در خدمت نفسانیت و طمع‌ورزی قرارگرفت،دیگر هنر نیست؛ بلکه ابزاری برای توجیه جنایت‌­های ضدبشری و خاموش کردن فریاد مستضعفین است.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، از بیانیه این تشکل دینی و حوزوی در محکومیت فیلم موهن ضد اسلامی در جشنواره کن، به شرح زیر است؛

 

بسم اللّه الرحمن الرحیم

 

در شجره‌نامه فرهنگی و نسب‌نامه­ تاریخی ملت ایران، دین و ارزش‌های اخلاقی از جایگاه بسیار والا و بالایی برخوردار است. در حقیقت عنصر اصلی هویت ایرانی ما دین­‌داری و تعبّد به معارف اسلامی است و این هویت، قدرت نرم ما در مواجهه با تهدیدات سخت و نرم دشمن بوده است.

 

جبهه معارض انقلاب اسلامی و دشمنان قسم‌خورده ما در اردوگاه ابتذال و جهالت فکری غرب، سالهاست در تلاش‌اند با یک جنگ نرم پیچیده، استحکامات ایمانی ملت ایران را مورد هجمه قرار دهند.

 

در این میان برخی مدعیان هنرمندی و عناصر غرق‌شده درگرداب اندیشه شیطانی غرب نیز متأسفانه پیاده‌نظام این حرکت موریانه‌وار شده‌اند. جای سوال دارد که چرا برخی فعالین عرصه هنر به تکریم آثار ضداسلامی و ضدانسانی پرداخته و در تأیید و تمجید از آنان از یکدیگر سبقت می­‌جویند!!

 

آن­چه اخیرا در یک دورهمی به اصطلاح فرهنگی، اما به واقع جاهلیت مدرن در یکی از کشورهای منحط غربی به وقوع پیوست؛ گوشه‌ای از موج گسترده رفتارهای اسلام‌هراسانه و ایران‌ستیزانه­ غرب غرق شده در مرداب‌های ضد انسانی و ضد ارزش‌های اخلاقی را بار دیگر آشکار کرد.

 

اهانت به باورهای دینی یک ملت و ستیز ناجوانمردانه با هویت فرهنگ‌دوست‌ترین و اخلاق‌مدارترین مردم دنیا، شنیع‌ترین و سخیف‌ترین نوع مبارزه است.

 

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن اقدام برخی عناصر خودفروخته و غیرمتعهد، در تولید فیلم موهن به مقدسات شیعه، اعلام می‌دارد : هنرِ در خدمت دروغ، اغواگری، فساد و فحشاء، هرزآبی متعفن و شوره‌زاری لم‌یزرع است.

 

هنر باید بتواند ارزش‌های الهی و انسانی را منتقل کند. هنر اگر در خدمت نفسانیت و طمع‌ورزی قرارگرفت، دیگر هنر نیست؛ بلکه ابزاری برای توجیه جنایت‌­های ضدبشری و خاموش کردن فریاد مستضعفین است.

 

ساختارهای به ظاهرفرهنگی غرب فاقد­ِ معنویت، طالب رشد فرهنگ و هنر ملت متمدن ایران نبوده و بی هیچ شائبه و بدون ذره‌ای پنهان­‌کاری در مسیر خدمت به ناتوی فرهنگی حرکت می­‌کنند. این نهادها همیشه در حال سربازگیری بوده و بدا به حال آنان که در این جنگ گسترده، مزدوری دشمنان ملت ایران برعهده دارند.

 

قلوب ملت ما در عشق به امام رضا (علیه السلام) و مکتب مترقی ثقلین، همیشه در تپش است. ملت ما عاشقان خاص مکتب اهل‌بیت(علیهم السلام) هستند و اهانت به آل‌الله را هرگز نخواهند پذیرفت و نخواهند بخشید.

 

«یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»

 

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

  • نویسنده : سعادت کاظمی