معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در هر شبانه‌روز ۴۰۰ هزار متر مکعب آب در شبکه‌های آبرسانی استان توزیع می‌شود که بیشتر آن از استان‌های همجوار تامین می‌شود.

به گزارش آماج خبر، محمد هادی رستمیان با اشاره به ادامه روند کاهش بارندگی و خشکسالی‌ها به تبع آن خسارت به منابع آب شرب و کشاورزی افزود: صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن آب برای عبور از بحران کم‌آبی ضروری است.

وی ورودی آب به شبکه‌های آبرسانی استان بوشهر را در شبانه‌روز ۴۰۰ هزار مترمکعب عنوان کرد که ۲۵۰ هزار مترمکعب آن از خط آبرسانی کوثر و بقیه از خط انتقال کازرون، آب‌شیرین‌کن‌ها و چاه‌های داخلی تامین می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اجرایی شدن طرح‌های آب‌شیرین‌کن در استان، افزود: اکنون چندین آب‌شیرین‌کن در شهر‌های بوشهر، کنگان، دشتی، سعدآباد و جزیره شیف به بهره‌برداری رسیده که در شبانه‌روز ۳۶ هزار مترمکعب آب دریا را شیرین‌سازی و وارد شبکه آبرسانی استان می‌کنند.

به گفته وی، آب‌شیرین‌کن وحدتیه دشتستان با پیگیری مستمر استاندار به‌زودی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود که نقش مهمی در حل مشکل آب این منطقه دارد.

رستمیان یادآور شد: براساس برنامه ریزی انجام شده تولید ۱۵۲ هزار مترمکعب آب از طریق آب شیرین‌کن‌ها برای استان تعریف شده است که قسمتی از آن امسال و بقیه در سال‌های آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: سهم استان بوشهر از طرح یک میلیون واحدی کشور در سال، ۱۰ هزار و ۷۲۶ واحد است که در ۴۰ شهر از شهرستان‌های ۱۰ گانه استان اجرایی می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: در این زمینه ۱۹ هزار متر مربع زمین برای ساخت مسکن طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر تامین شده است.

وی عنوان کرد: تا کنون ۵۲ هزار نفر در طرح جهش تولید مسکن در استان بوشهر ثبت‌نام کرده‌اند که عملیات اجرایی ۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی آغاز شده  است و از این تعداد ۲ هزار و ۸۸۰ نفر آورده اولیه را پرداخت کرده‌اند.

 

  • نویسنده : سپیده قائدی