استان خوزستان جایگاه نخست برق رسانی به روستا‌های بدون برق را در سطح کشور کسب کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان با اشاره به برق رسانی به ۵۷ روستای بدون برق این استان در سال جاری گفت: پیش از انقلاب اسلامی پنج هزار روستای کشور برق داشتند که اکنون ۵۷ هزار روستا برابر با ۹۷ درصد روستا‌های کشور از این نعمت برخوردار هستند.

 

علی خدری در آیین بهره برداری و کلنگ زنی ۳۶ طرح توزیع برق دزفول افزود: شرکت توزیع برق خوزستان اقدامات بسیار خوبی در زمینه برق رسانی به روستا‌های بدون برق انجام داده است.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای خارج نشدن شبکه از تراز بیان کرد: یکی از مسائل بسیار مهم و اساسی، مدیریت مصرف در همه حوزه‌ها است که انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها و مشترکان در این خصوص همکاری کنند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان به وجود ۳۰ میلیون مشترک برق در کشور اشاره کرد و گفت: درصورت خاموش کردن حداقل یک چراغ می‌توان سه هزار مگاوات برابر با تولید سه نیروگاه بوشهر در کل کشور صرفه جویی کرد.

 

وی با اشاره به طرح نصب کنتور‌های هوشمند افزود: قرار است طبق برنامه ریزی صورت گرفته چهارو نیم میلیون کنتور هوشمند در سطح کشور نصب شود تا برق مصرفی، قابلیت کنترل و رویت‌پذیری داشته باشد.

 

خدری تغییر پلکانی تعرفه‌های مصرف برق را از دیگر طرح‌های شرکت توزیع برق عنوان و بیان کرد: قرار است طبق این طرح، مشترکان پرمصرف، برق را به قیمت واقعی تامین، پرداخت کنند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان با اشاره به آغاز طرح‌های روشنایی در شهرستان دزفول اظهارداشت: امیدواریم وضعیت روشنایی در این شهرستان با تزریق اعتبار به استاندارد لازم برسد.

 

وی افزود: نصب پایه‌های چدنی مناسب برای بافت فرسوده دزفول نیز در دستور کار توزیع برق دزفول قرار گیرد و به عنوان یک طرح تعریف شود.

 

خدری با اشاره به تعریف طرح‌های زیادی برای تبدیل سیم به کابل خودنگهدار و رفع مشکل افت ولتاژ گفت: نماینده و فرماندار دزفول اعتباری از بنیاد مستضعفان و نفت برای حوزه برق شهرستان دریافت کردند که جای قدردانی دارد.

  • نویسنده : نرگس راستگو
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما