جانشین رئیس سازمان بسیج با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی تا قبل از پیروزی انقلاب شعار «نیل تا فرات» را مطرح می‌کرد، گفت: قدرت جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی را در تامین امنیت صهیونیست‌ها مستأصل و درمانده کرده است و این رژیم امروز شهرک نشین‌ها را زندانی و با دیوارهای آهنین 12 متری از شهرک‌های خود حفاظت می‌کند.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، سردار سید قاسم قریشی ۱۲آبانماه در همایش ائمه جمعه و جماعات استان قم که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه علمی برای دشمن قابل تحمل نیست، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به دنبال حکومت مستضعفان است و در مسیر آرمان‌های خود اتفاقاتی را رقم زده که جهان غرب به حاشیه کشانده شده است.

 

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی قدرت جهانی در دست دو قطب قدرت بود، عنوان کرد: انقلاب اسلامی با برپایی حکومت اسلامی خود این موضوع را اثبات کرد که می‌توان مقابل این قدرت‌ها یک قدرت جدیدی را ایجاد کرد و این خودنمایی انقلاب موجب افزایش حساسیت قدرت‌ها نسبت به ایران شد.

 

قریشی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در مقابل آمریکا و شوروی ایستاد، مطرح کرد: سلطنت طلبان بعد از رفتن از ایران در هر لحظه به دنبال برگشتن به کشور بودند و به همین علت هیچگاه از تلاش و فتنه‌انگیزی دست برنداشتند و در اوایل انقلاب نیز مزدوران شوروی و آمریکا نیروهای انقلابی و مردمی را ترور می‌کردند همانطور که امروز مزدوران دشمن نیروهای متدین را شهید می‌کنند.

*همان‌ها که موشک ایران را ترقه می‌خواندند امروز می‌خواهند مانع صادرات سلاح‌های ایران شوند

وی خاطرنشان کرد: تا دیروز موشک‌های ایران را ترقه می‌خواندند اما امروز می‌گویند نمی‌گذاریم سلاح‌های ایران به دست روسیه برسد و این نشان از پیشرفت قدرت نظامی ایران است.

 

قریشی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های ایران در سایه هدایت‌ها و حمایت‌های ولایت فقیه شده است، عنوان کرد: در زمینه بهداشت و درمان سال ۵۷ برای تامین پزشکان عمومی از دانشجویان پزشکی پاکستان استفاده می‌کردیم و در عرصه داروسازی کمتر از ۵ درصد داروهای مورد نیاز را در داخل کشور تولید می‌کردیم و تجهیزات پزشکی تولید داخل نداشتیم اما امروز به سطحی از توانمندی رسیده‌ایم که جزو کشورهای برتر حوزه پزشکی هستیم.

 

وی با بیان اینکه نرخ امید به زندگی قبل از انقلاب ۴۵ سال بود اما این نرخ امروز به ۷۸ سال رسیده است، گفت: تولید دارو به ۹۷ درصد رسیده است و این قدرت در ساخت واکسن کرونا برای همگان به اثبات رسید.

 

قریشی خاطرنشان کرد: امروز در جراحی چشم پزشکی رتبه نخست را در خاورمیانه داریم و در سطح دنیا رتبه سوم را در جهان داریم، در عرصه جراحی قبل نیز جزو سه کشور برتر هستیم و در عرصه پیوند اعضا نیز سومین کشور در جهان هستیم.

* ایران در دنیا بیشترین سرعت رشد علمی را دارد

وی با اشاره به اینکه روزی ما ۱۳ سد داشتیم اما امروز ۶۰۰ سد داریم، مطرح کرد: امروز ۱۴۲ قطب علمی داریم و در حوزه دستاوردهای علمی جایگاه پانزدهم جهان و در حوزه سرعت رشد علمی نیز رتبه نخست جهان را به خود اختصاص داده‌ایم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آبرسانی به مناطق مرکزی و بخشی از کشور و تحت پوشش قرار دادن ۲۵۰ هزار هکتار از مساحت کشور از جمله دستاوردهای امروز انقلاب اسلامی است، در این پروژه ۱۶ سد، ۶۵۰ کیلومتر خط لوله فولادی، ۱۵۰ کیلومتر تونل و ۶۰۰ کیلومتر کانال آبرسانی ایجاد شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اداره ارتش‌ بزرگ توسط ۴۰ هزار مستشار نظامی انجام می‌شد و برای هر تصمیم در ارتش باید نیروهای مستشار نظر می‌دادند و در تهران فقط قادر به ساخت تفنگ ژ۳ در حد ابتدایی بودیم.

 

جانشین رئیس سازمان بسیج تصریح کرد: برای نخستین بار در طول تاریخ ایران در دوره‌ای که ولی فقیه فرمانده کل قوا بود یک وجب از خاک خود را هم از دست ندادیم درحالی‌که در همه عرصه‌ها تحریم بودیم و با جنگ نابرابر اقتصادی، سیاسی و نظامی روبرو شدیم.

 

وی ادامه داد: مهم‌ترین رمز موفقیت شهید قاسم سلیمانی اجرا کردن تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی است و اگر شهید مقدم توانست موشک‌های دوربرد را در بهترین سطح بسازد بخاطر تبعیت از تدابیر رهبری بوده است.

 

*انقلاب اسلامی یک امتداد صدها ساله دارد

وی خاطرنشان کرد: ملت ما با رهبری روحانیت، امام و ولی فقیه وارد یک مسیری شده که یک امتداد صدها ساله دارد و حرکت روبه جلو در این مسیر دشمن را هراسان کرده است.

 

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی تا قبل از پیروزی انقلاب شعار «نیل تا فرات» را دنبال می‌کرد، عنوان کرد: قدرت جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی را در تامین امنیت صهیونیست‌ها درمانده کرده است و این رژیم امروز شهرک نشین‌ها را زندانی کرده و با دیوارهای آهنین ۱۲ متری از شهرک‌های خود حفاظت می‌کند.

 

وی ادامه داد: در گذشته شاه با دستور سفیر برخی از کشورها، خاک ایران را به دشمن واگذار می‌کرد اما بعد از انقلاب اسلامی، رئیس جمهور آمریکا و برخی از رؤسای جمهور منطقه به بشار اسد گفتند که کنار برو درحالی‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند که بمان و مقاومت را ادامه بده و در نهایت ناتوانی کشورهای مختلف مقابل خواسته رهبر ایران برای همگان به اثبات رسید.

 

قریشی با تاکید بر اینکه دشمن برای مقابله با ایران جنگ ترکیبی را دنبال می‌کند، گفت: در این جنگ همه سلاح‌ها و امکانات از جمله  قدرت‌های اقتصادی و رسانه‌ای بکار گرفته شده است تا به ایران اسلامی ضربه وارد کنند.

وی گفت: در برخی از شهرها شعارهایی دادند که اگر عمق آن را مشخص کنیم مردم شهرها علیه این شعارها قیام می‌کنند، «زن زندگی آزادی» یک شعار تجزیه طلبانه است که متاسفانه برخی از روی ناآگاهی مطرح می‌کنند.

دشمن با ضربه زدن به روحانیت به دنبال ضربه زدن به اسلام است

وی با اشاره به اینکه امروز در وضعیتی قرار گرفته‌ایم که حکومت اسلامی شکل گرفته و به قدرت‌های بسیاری رسیده است، تصریح کرد: میرزای شیرازی بعد از تحریم تنباکو می‌فرماید که دشمنان «از قدرت روحانیت آگاه شده‌اند» امروز نیز دشمنان نسبت به قدرت اسلام آگاه شده‌اند و خوب می‌دانند که ضربه زدن آن‌ها به روحانیت در حقیقت ضربه زدن به اسلام است.

قریشی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که ایران و شیعه را از بین ببرد، عنوان کرد: ما در زمینه جنگ نرم و فرهنگی دچار عقب افتادگی هستیم و باید کارگروه‌هایی تشکیل شوند و در حوزه‌های مختلف به ویژه فضای مجازی ورود کنند تا دشمن نتواند با وارونه‌سازی واقعیت قضاوت‌های اشتباه را رقم بزند.

  • نویسنده : زهره آقاجانی