مراکز از پیش ساخته برای ارائه خدمات به معتادان بی سرپناه و کاهش آسیب‌ها در خوزستان فعال هستند و خدمات ارائه می‌کنند.

به گزارش آماج خبر، معاون توسعه امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خوزستان مراکز از پیش ساخته را از مراکز کاهش آسیب که در آن‌ها عوارض ناشی از اعتیاد کنترل می‌شود، عنوان کرد و گفت: در این مراکز علاوه بر پناه دادن شبانه به معتادان، یک وعده غذای گرم، امکان حمام کردن و برخی خدمات دیگر مراکز ارائه می‌شود.

 

علی حسن‌زاده با بیان اینکه هر مرکز حدود ۳۰ نفر را پذیرش می‌کند، افزود: این افراد از ساعت ۷ بعدازظهر تا ۷ صبح می‌توانند در این اماکن اسکان یابند.

 

وی با اشاره به فعالیت یک مرکز از پیش ساخته مردانه در آبادان و یک مرکز از پیش ساخته زنانه در اندیمشک، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۵۹ نفر در این مراکز پذیرش و ۱۰۳ نفر از این تعداد در آبادان و ۵۶ نفر در اندیمشک از خدمات ارائه‌شده بهره‌مند شده اند.

 

حسن زاده با بیان اینکه مراکز گذری نیز در طول روز برای استفاده این افراد در نظر گرفته شده است، گفت: در استان ۳ مرکز از پیش ساخته گذری در اهواز و اندیمشک وجود دارد که شبانه‌روز به معتادان بی‌سرپناه خدمات ارائه می‌کنند.

 

به گفته این مقام مسئول؛ ۲ مرکز گذری از پیش ساخته اهواز مردانه و زنانه و یک مرکز گذری از پیش ساخته اندیمشک زنانه است که امسال تاکنون ۵۳۶ نفر از خدمات این مراکز بهره برده‌اند.

 

وی با بیان اینکه مراکز گذری شلتر اهواز در پاتوق معتادان در حصیرآباد و چهارصد دستگاه استقرار دارند، افزود: در این مراکز خدمات به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود و این افراد می‌توانند هر زمانی بخواهند از مرکز خارج شوند و برگردند.

  • نویسنده : محمد خرم زاده