همدان سرپرست فرمانداری همدان با انتقاد از عملکرد نظام مهندسی استان گفت: عملکرد نظام مهندسی استان متناسب با تقاضای انباشته شده مسکن در همدان نیست و شرایط سخت مردم برای تامین مسکن را درک نمی‌کند.

مسلم مخفی در گفت‌وگو با خبرنگار آماج خبر اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از فعالان عرصه مسکن، انبوه سازان، مهندسان و مجریان پروژه های مسکن از طی روند کار در نظام مهندسی استان کلافه و پشیمان می شوند.

وی تصریح کرد: مسکن‌سازان و متقاضیان در پروژه‌های مسکن با موانعی که نظام مهندسی ایجاد می‌کند، متحمل افزایش قیمت و ضرر و زیان شده اند.

سرپرست فرمانداری همدان بیان کرد: فعالیت برخی از تعاونی‌های مسکن که عمدتا با نگاه حمایتی برای تامین مسکن اقشار مختلف به ویژه اقشار متوسط و نیازمند مسکن اقدام می کنند، با سنگ‌اندازی‌های نظام مهندسی متوقف شده است.

وی با بیان اینکه مصوبات جلسات مختلف مسکن در نظام مهندسی وتو می شود، یادآور شد: شاهد مراجعات مکرر، نارضایتی و نگرانی مردم و مجریان طرح های مسکن از معطل ماندن امور در نظام مهندسی هستیم.

مخفی در پایان با بیان اینکه نگاه تنگ‌نظرانه نظام مهندسی استان سد راه‌حل مشکل مسکن همدان است، اظهار کرد: احساس می شود نگاه‌هایی دیگر غیر از نگاه فنی و مهندسی در نظام مهندسی حاکم است.

  • نویسنده : نسترن فراهانی
  • منبع خبر : ایسنا