فرمانده مرزبانی انتظامی کشور گفت: در یک سال گذشته به همت مرزبانان پرتلاش ۶ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شد.

به گزارش آماج خبر؛ سردار احمد علی گودرزی که امروز به بوشهر سفر کرده است در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت: در این مدت پرونده‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در حوزه قاچاق در محاکم قضایی تشکیل و رسیدگی شده است.

 

وی افزود: برای حمایت از تولید ملی با اجرای برنامه‌هایی راهبردی و گسترده با قاچاق مبارزه می‌کنیم.

 

سردار گودرزی گفت: مرزبانان در راستای استیفای حقوق دولت و مرزنشینان تلاش می‌کنند. از مرزنشینان و تعاونی‌های النجداران و دیگر تعاونی‌های مرتبط به ویژه در حاشیه مرز‌های آبی کشور می‌خواهم با فعالیت قانونمند و در چارچوب ضوابط با مرزبانی همکاری کنند. ما پشتیبان اجرای قانون هستیم و از افرادی که قانونی در امور اقتصادی فعال هستند پشتیبانی می‌کنیم.

 

وی افزود: در استان بوشهر در سالی که گذشت با اجرای طرح رعد یک تا هفت و با اشراف خوب اطلاعاتی مرزبانان بسیار خوب و موفق عمل کردند.

 

سردار گودرزی گفت: تیرماه گذشته در گشت و بازرسی نامحسوس از پاسگاه هاله در آخرین نقطه مرزی استان بوشهرشخصا فعالیت مرزبانان را در هوای بسیار گرم بوشهر مشاهده کردم و از آن‌ها قدردانی می‌کنم.

 

وی افزود: بیش از ۶۰ درصد کشفیات قاچاق در سال گذشته در حوزه استان بوشهر بوده است که شناور‌های ۲۰۰ تا دو هزار تنی حامل کالای قاچاق در عملیات مبارزه با قاچاق توقیف شده است.

 

سردار گودرزی با اشاره به برنامه‌های مرزبانی در سال جدید گفت: در سال جدید با استفاده از توان و استعداد نخبگان و کانون‌های نخبگانی کشور مرز‌های کشور به صورت تصویری و الکترونیکی پایش می‌شود.

 

 

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور افزود: از ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز‌های کشور، دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر آبی است که امسال در برنامه‌هایی گسترده مرز‌های کشور به وسیه پهباد، هلی شات، انواع پرنده‌ها و ریزپرنده‌های عمودپرواز پایش می‌شود.

 

سردار گودرزی همچنین با اشاره به رابطه تنگاتنگ بین مسئولان شورای تامین استان‌های مرزی و مرزبانان و نیروی انتظامی به تلاش همه نیرو‌های امدادی، خدمات رسان و انتظامی برای حفظ رفاه مردم در سواحل در نوروز اشاره کرد و افزود: دیدن جمعیت بسیار زیاد گردشگران و مردم در ساحل بوشهر پس از دو سال سخت کرونایی نشانه و گواه تلاش همه دست اندرکاران برای حفظ رفاه و امنیت مردم است.

 

وی بر رعایت استاندار‌های ایمنی در شناور‌ها و گشت‌های دریایی تاکید کرد و گفت: همه مردم سعی کنند در سواحل کشور شعائر اسلامی را رعایت کنند، اما ماموران هم به وظیفه خود در حفظ امنیت عمومی پایدار مردم عمل کنند.

 

سردار گودرزی همچنین در پایان اشاره‌ای به کشفیات مواد مخدر کرد و گفت: در روز گذشته ۷۰ کیلوگرم شیشه در خوزستان کشف و ضبط شد و در چند روز گذشته ۸ تن مواد مخدر در کشور کشف شده است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: مرزبانان از سرمای زیر صفر درجه شمال غرب ایران تا گرمای جنوب برای حفظ امنیت پایدار در مرز‌های کشور و تامین آسایش مردم تلاش می‌کنند.

 

 

 

 

 

  • نویسنده : معصومه مذکوری