در حال برنامه‌ریزی جهت استقرار چند موکب درمانی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در کشور عراق هستیم و در صورت امکان برای هر شهرستان یک موکب با حضور نیروهای درمانی آن، مستقر می‌شود.

به گزارش آماج خبر، خدمات بسیج در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، سلامت مردم و همگام با سایر دستگاه‌ها اجرایی انجام می‌شود و این خدمات به‌صورت عام‌المنفعه و رایگان است.اردوهای جهادی با مشارکت سایر دستگاه‌های امدادی و خدماتی در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود و در شهرستان جم نیز این اردوها به‌صورت متناوب و فصلی در حال اجرا و برنامه‌ریزی است.امید است با تداوم همکاری بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر با مجموعه بسیج، بتوانیم اردوهای جهادی را در سال جاری در شهرستان‌های عسلویه و جم برگزار کنیم.

نیروهای جهادگر همواره در کنار حوزه سلامت بوده‌اند و در ایام کرونا نیز با حضور در مراکز واکسیناسیون به پرسنل حوزه سلامت کمک کردند. پرسنل و تجهیزات شبکه بهداشت و درمان جم برای برگزاری اردوهای جهادی در اختیار بسیج قرار خواهد گرفت و در این زمینه همکاری‌های لازم را خواهیم داشت. در یک سال اخیر ۲ اردوی جهادی در مراکز درمانی شهرستان برگزارشده که مکان و نیروهای لازم از سوی شبکه بهداشت و درمان جم تأمین و برای سایر اردوها نیز این آمادگی وجود دارد.

کادر درمان با ازخودگذشتگی و عدم اطلاع کافی از ماهیت ویروس کرونا در صف اول مبارزه با این بیماری قرار داشتند.بیمارستان ۶۸ تختخوابی توحید برای جمعیت حدود ۲۰ هزار نفری منطقه احداث و راه‌اندازی شده و اکنون با توجه به جمعیت بالغ‌بر ۷۰ هزار نفری جم این بیمارستان پاسخگوی نیازهای متنوع مردم نیست.

مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر آمادگی لازم جهت برگزاری اردوهای جهادی و مشارکت در برپایی موکب‌های درمانی در ایام اربعین را با بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر دارد.

 

 

  • نویسنده : الهه مهرپرور