به گزارش آماج خبر، حوالی ساعت 12 ظهر امروز (حدود یک ساعت پیش) صدای انفجارهایی پی‌در‌پی در همدان شنیده شد. حسین زرنقاب، خبرنگار و سردبیر پایگاه خبری آماج خبر همدان، حدس و گمان‌های پیرامون این موضوع را بررسی کرده است.

حوالی ساعت ۱۲ صدای انفجارهایی پی‌در‌پی شنیده شد. تا جایی که صدای آن به گوش می‌رسید، حدود ۳۰ الی ۵۰ انفجار پی‌در‌پی و به فاصله چند ثانیه و گاها چند دقیقه، در طی حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه رخ داد.

شدت این انفجارها به حدی بود، که تا چند کیلومتر اطراف محل انفجار، صدای آنها شنیده شد و باعث آسیب دیدن شیشه‌های مناطق اطراف شده است.

بر اساس مشاهدات شاهدان از فواصل دور و تشخیص تقریبی مکان گمان می‌رفت که این انفجارها در بازار بزرگ خودروی همدان (شهر ماشین) رخ داده است؛ تصور بر این بود که یک خودرو دچار حریق و منفجر شده و آتش ناشی از آن باعث انفجار سایر خودروها شده.

یکی از کسبه حوالی مکان انفجارها، که فاصله مغازه وی تا مکان انفجار حدود ۱ کیلومتر است به آماج گفته که ما تصور کردیم انفجار در جایگاه سی‌ان‌جی (CNG) نزدیک به شهر ماشین رخ داده است؛ شدت انفجارها آنقدر زیاد بوده که هیچ یک از کسبه جرئت این را نداشتند که به آنجا نزدیک شوند.

یکی دیگر از حدسیات دور از احتمال، وقوع انفجار در پایانه مسافربری بزرگ همدان، موسوم به ترمینال همدان بوده که این احتمال با توجه به مکان قرارگیری و امکانات اطفا حریق از دور خارج است.

اما بر اساس آخرین شنیده‌های آماج خبر به نقل از شاهدان و رسانه‌های حاضر در محل، انفجارها در کارخانه گاز ال‌پی‌جی (LPG) رخ داده است.

آماج خبر به محض کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر، نسبت به بیان جزئیات وقوع حادثه و اصلاح اطلاعات خود اقدام می‌کند؛ در نظر داشته باشید که موارد فوق صرفا برپایه حدسیات شکل گرفته‌اند و در صحت و سقم آنها جای تحقیق و تفحص وجود دارد.

 

  • نویسنده : حسین زرنقاب